VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door UsaGolfHenk
#1432504
Beste mensen de airco pomp in mijn mk3 is helaas overleden :cry:
hij maakt nogal wat geluid qua schrapen en koelt ook niet meer.

Kan ik mijn aircopomp zo der tussen uithalen en weg donderen of moet ik persee een "nieuwe" der tussen plaatsen en wat gaat dat geintje kosten want nu kost het me motorvermogen en een hoop brandstof op niks af

Bvd Henk
Gebruikersavatar
door NielsED30
#1432505
Zoiezo als je hem ertussenuit wilt hebben, moet je wel een andere multiriem bestellen. Eentje voor een auto zonder airco dus.. En verder zou ik niet kunnen bedenken waarom je die pomp er niet gewoon tussen uit zou kunnen halen, de slangen zitten er dan nog wel gewoon alleen je gebruikt ze niet meer.
Gebruikersavatar
door UsaGolfHenk
#1432523
ja dat met die riem leek me wel zo handig ja :P want ik kon niet met een kortere snaar werken om hem zo omteleiden want mn dynamo zit er nog boven maar bedankt :tu:
Gebruikersavatar
door UsaGolfHenk
#1432536
ik zit net op marktplaat te kijken voor een nieuwe pomp en daar vragen ze voor ene gebruikte pomp ongeveer 100 euro is dit duur en past de pomp van een vr6 ook op een 2.0 8v??
Gebruikersavatar
door nemesis
#1433102
NielsMK4 schreef:Zoiezo als je hem ertussenuit wilt hebben, moet je wel een andere multiriem bestellen. Eentje voor een auto zonder airco dus.. En verder zou ik niet kunnen bedenken waarom je die pomp er niet gewoon tussen uit zou kunnen halen, de slangen zitten er dan nog wel gewoon alleen je gebruikt ze niet meer.
Wanneer je de slangen los laat hangen, komt er vuil en vocht in. dit wordt een probleem wanneer je de auto misschien wilt verkopen.

Het onderdeelnummer van een airco pomp van een VR6 en van een 2.0 zijn verschillend.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]