VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Bas-F
#1424366
beste VWForum,

ik heb een tijdje terug een afstandsbediening aangesloten op mn bestaande cv. dit werkt allemaal prima, maar er moeten nog 3 kabels verbonden worden.
1 voor het contactslot
1 voor de knipperlichten links
1 voor de knipperlichten rechts

weet iemand waar die ergens aangesloten moeten worden en welke kleuren de kabels hebben?

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door PeejVW
#1424519
Golf 3 zo te zien.
Knipperlichten : Wit/Zwart en Groen/Zwart in een 2 polige zwarte stekker achter de zekeringkast (maar die kan je ook aftappen bij het achterlicht)

Contactslot weet ik niet :tu:
Gebruikersavatar
door Bas-F
#1424584
ja golf 3:P sorry voor t niet vermelden er van...

gaan de voor knipperlichten ook branden als ik m achter aansluit? heb de cv unit achterin dus zou wel handig zijn:)

iemand al enig idee voor de acc/ contact aansluiting?
door tzel
#1424696
uiteraard gaat voor ook knipperen, zelfde effect als dat je je knippers aanzet :P

ik ben toevallig net klaar met aansluiten, links achter zwart/wit en rechtersachter groen/zwart is voor de knippers.

als je zeker wil zijn zet er nog even 3A diode tussen, maar volgens mij kan t makkelijk zonder? iemand enig idee?



wat bedoel je precies met acc / contact aansluiting?
door richardhuiveneers
#1424794
op je linker achter lamp op de grote stekker moet je even met een multimeter zoeken welke draden van je knippers is en dan daar op aan sluiten, via daar gaan al je knipperlichten.

en je contact? wil je hem starten op afstand?
door tzel
#1425100
Had als test even de knippers aangesloten van achter op de lampen dus.

links - zwart/wit
rechts - zwart/groen

Het werkte, echter wanneer ik mn knipperlicht naar links of rechts aan deed gingen ze allebei aan. Is dit opgelost wanneer je ze wel op de zekeringkast aansluit? Of moet ik er nog iets tussen zetten wat stroom aan de ene kant wel doorlaat en de andere kant niet ofzo?
Gebruikersavatar
door Bas-F
#1425280
tzel schreef:wat bedoel je precies met acc / contact aansluiting?
dat is een kabel vanaf de cv unit naar het contactslot, zodat de cv unit weet wanneer iemand in de auto zit. nu probeert de nieuwe cv unit de auto weer op slot te doen ook al zit je in de auto. het alarm piept dan ook nog een keer.
Gebruikersavatar
door Jetta_1
#1425281
Wat voor merk cv unit/alarm ben je aan het monteren dan?
Gebruikersavatar
door Bas-F
#1425435
het gebeurt in deze volgorde:

1. Ik klik met mn afstandsbediening de auto open.
2. Ik ga in de auto zitten en zet de auto op contact, of ik start de auto.
3. De achteraf ingebouwde cv unit ziet niet dat ik in de auto zit, en probeert de auto weer op slot te doen.
4. De vacuumpomp weigert de deuren dicht te doen, omdat de vacuumpomp die er origineel al in zat, wel weet wanneer ik in de auto zit en daarom de deuren niet dicht doet.
5. de cv unit denkt op slot te staan, maar de auto is open.
6. zodra ik de bestemming bereikt heb en mn auto weer op slot wil klikken, moet ik m dus eerst open klikken, en daarna dicht.

ik hoop dat dit het goed uitlegt, ben t probleem nu wel een beetje zat:P
Gebruikersavatar
door Bas-F
#1425464
willemvansoeren schreef:geschakelde plus is heel makkelijk te vinden met een lampje wel massa maken.
ah, gaat de geschakelde plus pas aan zodra ik de auto op contact heb? en waar in de auto zou ik die kunnen vinden? ook bij de vacummpomp?
door willemvansoeren
#1425921
Bas-F schreef:
willemvansoeren schreef:geschakelde plus is heel makkelijk te vinden met een lampje wel massa maken.
ah, gaat de geschakelde plus pas aan zodra ik de auto op contact heb? en waar in de auto zou ik die kunnen vinden? ook bij de vacummpomp?
gewoon bij de zekeringen kast.
Gebruikersavatar
door Bas-F
#1425997
ah, heeft iemand misschien eens iets specifieker antwoord? om nou alles door te gaan meten vanaf de zekering kast is me veel te veel werk. bij de radio zit volgens mij toch ook gewoon een geschakelde plus?
Gebruikersavatar
door PeejVW
#1426028
Bas-F schreef:ah, heeft iemand misschien eens iets specifieker antwoord? om nou alles door te gaan meten vanaf de zekering kast is me veel te veel werk. bij de radio zit volgens mij toch ook gewoon een geschakelde plus?
ja zit ook aan de radio ja. maar moet er een geschakelde plus aan die kabel van je contactslot uit je unit?
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]