VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door GLY
#1372074
Hallo,
Ik heb bij mijn bora enkele lichte krassen / swirls zitten. Via meguairs scratch remover krijg ik ze niet weg.

Wat raden jullie mij aan? Zijn niet al te diepe krassen, maar van dichtbij erg hinderlijk. Heb op allerlei fora al iets gelezen over eerst wegwerken met lakstift, daarna de overige resten wegpoetsen met commandant nr4. Maar dit werd mij ook al afgeraden.

Heb nog geen wax geprobeerd, aangezien ik eerst jullie advies wil.
door GLY
#1372159
Kleien heb ik nog nooit gedaan, en polijst machine heb ik niet. Had gelezen dat de aanschaf prijs ook wel boven de 150euro ligt hiervan. Dan kan ik hem ook wel eens laten cleanen door poetsbedrijf.

maar mijn budget is zeer krap op het moment, lees werkloos. Dus vandaar wil ik eerst de goedkopere oplossingen proberen.
door jp-cars
#1372163
mjah als je gaat opvullen moet je toch wetsanden/poetsen met roterend machine.

dus ben bang dat je zelf niet veel zal kunnen doen...
Gebruikersavatar
door Meller
#1372164
kleien is zeer gemakkelijk en ook niet duur.. een polijstmachine hoeft ook niet duur te zijn.. ik heb de mazzel bij een autobedrijf + waspark te werken dus ik kan het gewoon lenen.. maar als je naar zo'n bedrijf toe gaat en je vraagt of ze een deel willen polijsten dan weet je wat het kost.. anders met wax en een goede poetsdoek proberen !
door GLY
#1372234
Ga hem voorlopig wel ff in de wax zetten.

Maar waarom heeft niemand het hier over lakstiften dan? Moet alleen manier hebben om dan overtollige verf weg te poetsen.
Lees hier namelijk veel over. Maar op automaxx en hier wat het afgeraden.
door Golfjunkie
#1372241
lakstiften zijn k*t, kun je beter een spuitbusje autolak laten maken + een kwastje kopen ;)

Als jij de kras netjes kan bijwerken met een kwastje, en daarna goed poetst kun je de kras zelf wel een heel eind weghalen hoor! :tu:

Hoe diep zijn de krassen trouwens?
Gebruikersavatar
door Bun
#1372248
Een poetsmachine heb je al voor 30 euro.
Bij de Automat bijvoorbeeld verkrijgbaar van het merk Carpoint.
Verwacht er geen wonderen van, maar hij doet t werk wel ;)
Gebruikersavatar
door jarnosportline
#1372257
krassen die je met je nagel voelt blijven zichtbaar..lichte krassen krijg je zeer waarschijnlijk wel weg...als je na een autopoetsbedrijf stapt doen die t zo wel even voor je denk ik..anders kost t je een stuk oranjekoek..tenminste bij ons wel haha
Gebruikersavatar
door Bun
#1373101
ik denk dat die redelijk weg te krijgen zijn ;)
probeer eens meguiars scratch-x..
door GLY
#1373125
Bernhard schreef:ik denk dat die redelijk weg te krijgen zijn ;)
probeer eens meguiars scratch-x..
Krijg ik het niet mee weg, schijnt dat vw nogal harde lak heeft. Misschien met machine, maar handmatig in ieder geval niet
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]