VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#988694
ik zou zelf voor een V6 gaan en dan i.c.m. aangepaste uitlaat :smokin: 8)
Gebruikersavatar
door VW_Mannetje
#988751
N-golf schreef:passat w8 4-motion; blauw met chromen lijsten en open uitlaatje;)
Ook leuk maar dat was de vraag niet vd topicstarter en mij :mrgreen:

@ Marcel_VW: Zelf zou ik voor een 1.8T gaan, maar nu de vraag.

Handgeschakeld of automaat?
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#1097123
Ik zit nu ook met het zelfde probleem. Ik wil zowiezo een automaat. Maja wat is nou beter een V6 2.8 of een 1.8T? Ik weet het niet meer.
Gebruikersavatar
door VAG79
#1097127
Ik zou normaal gelijk zeggen 1.8T voor 100%

Maar als je zegt dat je een liefhebber bent van automaat dan moet je zeker gaan voor de V6.
Ik vind de oude automaten helemaal niet goed passen bij de 1.8T en het is veel fijner rijden icm een V6 blok.
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#1097129
Oke, nog niet eerder gehoord. Heb wel eens gehoord dat juist een 1.8T een perfecte combinatie is met auomaat vanwege de benzine verbruik. Maar een V6 rijd fijner zeg je? Maar ik moet wel zeggen ik wil een automaat met Tiptronic is dit niet al een nieuwe automaat?
Gebruikersavatar
door VAG79
#1098848
JeffryVW schreef:Oke, nog niet eerder gehoord. Heb wel eens gehoord dat juist een 1.8T een perfecte combinatie is met auomaat vanwege de benzine verbruik. Maar een V6 rijd fijner zeg je? Maar ik moet wel zeggen ik wil een automaat met Tiptronic is dit niet al een nieuwe automaat?

Ik ging idd uit van een oude (trage) automaat, dan zakt je turbo druk elke keer teveel weg, en dat is veel minder soepel dan zo,n mooi lopende V6.

Maar dan nog, als je zegt dat je een automaat wilt ben je niet een typische racer of super sportieve rijder.
Daar past de V6 meer bij dan een eventueel gechipte 1.8T.
Gebruikersavatar
door Denisg40
#1109902
Ik zou zeggen ga je voor sporty en cheaper tunen ga dan voor een 1.8t
Maar wil je style en zeker die vette sound van de motor ga dan voor de vr6 liefst een 2.9 met open uitlaat (verliest wel wat tegen druk) maar krijg daar een oor orgasme voor terug :mrgreen:

greetz denis
Gebruikersavatar
door Meller
#1336686
Beide motoren hebben voor en nadelen ! 1.8T zal zuiniger zijn en goedkoper in wegebelasting en verzekering en makkelijker te kietelen zijn. 2.8 V6 zal veel dikker klinken, zeker met Miltec systeem bijvoorbeeld, zal wat comfortabeler rijden (1.8T wil je constant maar gas geven, V6 kan lekker cruisen :D )

Succes met je keuze !! Het zijn allebei dikke motoren dus daar zal het niet aan liggen ! :D
Gebruikersavatar
door tempel
#1339286
remco.vd.eijnden schreef:met een 1.8T heb je wel telkens een lekker duwtje in de rug als je gas geeft ;)
Wel eens in een goeie VR6 gereden ;)

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Lekkage/water is zo'n beetje het vervelendst wat j[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]

Op mijn T-Roc Cabrio ook van Continental de 4-seiz[…]

Fox met een airbagstoring

Ik heb nl ook een Fox die begint met een airbagsto[…]

Ik vind de druk wel enorm snel dalen als de pomp s[…]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]