VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door Bobmol2.0
#1322940
hoi forumleden,

VW Golf 3, 2.0 GTI

ik heb sinds kort een bonkend geluid bij mijn linkervoorwiel. ik denk dat het mijn wiellager is. als ik namelijk naar rechtsstuur en er meer druk op komt wordt het bonkend geluid best hard en als ik naar links stuur vele malen minder of zelfs helemaal niks. ook als ik wat extreem gas geef waardoor je beetje naar achterleund van de acceleratie wil het ook nog wel eens weggaan het geluid.

ik las ergens op het form ook over de homokineet. zou het mijn wiellager kunnen zijn en kan ik hier nog 1900 km terug naar huis rijden vanuit spanje?

groeten
Bob
door RedDragon
#1331689
Wiellagers gaan meestal zingen.
Homokineten geven een soort tik/kraak bij insturen.
Zit er niet iets op fo in je band?
Anders eventueel de aandrijfassen.

Die afstand zou wel moeten kunnen denk ik.
door Bobmol2.0
#1333717
Zit er niet iets op fo in je band?
wat moet ik hierbij precies denken? of beter gezegt, hoe kan ik dit bekijken en waarnemen of dit zo is?

ik ben nu 6 keer heen en weer gereden naar Valencia, uur rijden heen en terug, dus totaal 2 uur achterelkaar. merkte dat als ik een flauwe bocht naar rechts rijdt je echt elkaar niet meer kan verstaan haast, echt volle stoot geluiden zodra het linkerwiel meer druk krijgt.

wel nog steeds als ik naar links stuur hoor je helemaal niks vaak, of extra gas geef. ook als er een kleine hobbel in de weg is en je beetje omhoog gaat door de hobbel hoor je ook niks
door RedDragon
#1333723
beide voorwielen eens optilen, inspecteren en ronddraaien of je iets opmerkelijks ziet.
Heb je eens iets geraakt met de auto, waardoor een aandrijfas krom is geworden?
door Bobmol2.0
#1334535
ik ben met de rechtervoorwiel op een stoeprand terecht gekomen op de avond dat ik hier in spanje aankwam. ik kan me niet herinneren of hij dat geluid ervoor al had of niet. stel het is me aandrijfas, kan ik daar deze terugreis nog mee maken?

om bij me voorwielen te kijken, neem ik aan dat de krik aan de voorkant geplaatsen moet. alleen waar precies?
door RedDragon
#1334541
Ik verwacht wel dat je ermee naar huis kan. Zou dat niet met 200 p.u. doen echter.

Er zit aan beide kanten een soort ronde pukkel op de bodem gelast. Als je bodem niet te rot is, kan je hem daar uitstekend opkrikken.

Draai beide wielen eens rond en kijk of je oneffenheden ziet of hobbelingen in de aandrijfas, even alles nalopen
door Bobmol2.0
#1336957
ik heb gister zojuist de auto opgekrikt en denk ik dat ik hieruit kan concluderen dat de wiellager helemaal kapot. de band heeft ongeveer 3cm speling vanaf de haak.
heb het filmpje even op me hyves gezet, was de enige plek die ik zo snel mogelijk nog vinden om te kunnen uploaden:

http://bobsssss.hyves.nl/album/40423210 ... 86/0/60as/

hopelijk gaat het lukken om dit te laten repareren binnen 1.5 week..
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]