VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Rwinn
#1332023
Hallo,

Ik heb een VW Golf II Madison 1.6 uit '91 :), en een probleem :(.
Het stationair toerental ligt rond de 1500 toeren met uitschieters tot de 2000, maar soms ligt het ook rond de 1100 als ik van de snelweg afkom (wat ik tot nu toe heb gemerkt).
De pin die uit de Pull-Down doos komt drukt op het gas, heb de vacuümslang gecheckt en even vast gedraaid maar dit mocht niet baten.
Dit is vrij plotseling ontstaan, had al wel soms dat ie een beetje in hield in zijn 3 met een gemiddeld koude motor. Ik heb wel afgelopen weekend wel het motorblok met water schoon gemaakt.
Het toerental schommelt dus nogal, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Het is namelijk nog al vervelend als je in de file staat en je motor draait 2000 toeren. :?

Alvast bedankt!
door Rwinn
#1333445
Zou de vacuüm slangen voor de zekerheid binnenkort nog een keer goed checken.

Als het toerental weer rond de 2000 ligt terwijl ik stil sta en de motor uit en weer aan zet, duurt het ongeveer 5 sec voordat ie start en dan ligt het toerental weer rond de 1000.

Hopelijk is dit wat nuttige info,
Bedankt alvast!
door Rwinn
#1333579
Dnny 8v schreef:Als de motor warm is loopthij dan minder hoog stationair?
Zo ja denk ik toch echt vacuum probleempje.
Bedankt voor je snelle reactie, maar hij loopt volgens mij niet minder hoog stationair als die warm is. Het is juist zo dat als ik van de snelweg kom, dat hij dan even hoog of nog hoger stationair loopt.

Kan het zijn dat een contactje van het pull down huis vochtig is geworden door het schoonmaken van de motor? En daar door wat ontregeld is?
#1333590
Haha ja had ik ook als ik van de snelweg afkwam maar gewoon in de 50 zones daar liep die minder hard stationair , en van dat schoonmaken zou ik echt niet weten maar als hij ergens valse lucht trek moet hij ook meer brandstif inspuiten vandaar een hoger toerental
Meer lucht is meer benzine voor een goede verbranding;)
Gr Danny
#1345229
Ik heb een 1.6 Golf 2 uit 1990
Waarschijnlijk heb je hetzelfde PN blok.

Ik had precies hetzelfde probleem. En elke keer als ik de motor uit -en- aan deed ging hij weer 'normaal' rond de 950 rpm lopen.
Ik dacht dat ik alle vacuümslangen gechecked had, maar er bleek er toch 1tje iets te lekken onder het luchtfilerhuis.

Check dat nog even goed!

gr.

Tom
door coilt
#1355957
Ik zou als eerste ook wel effe alle vacuum slangen controleren..
Ik had het probleem bij me golf 1.4 dat ik dus ook hoogtoerig stationair draaide, starte je de auto overnieuw wast netjes 800 toeren..maar gaf je 1 keer gas tot de 3000 toeren bleef die weer hangen bij de 2000 toeren.

Toen heb ik een afspraak gemaakt omdatk nog geen vag-com had en kwam er een foutmelding lambda sensor short + to ground ofzo.
Andere lambdasonde erin geplaats en bleef weer normaal draaien..
Dus het kan aan gekke dingen liggen ;)

Het zou ook aan je stappenmotor/gasklephuis kunnen liggen
Mischien effe goed schoonmaken helpt
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]