VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door AlbertB
#1326147
Vandaag uitgebreid gekeken. Bougies waren versleten dus vervangen en ook de rotor met verdeelkap vervangen. Na even te hebben gereden viel hij nog steeds uit. De monteur vroeg of ik wel eens problemen met het remmen had. En inderdaad heb ik 2 a 3 keer gehad dat je remt en en dan harder wil remmen maar dat dit niet wil. Pedaal los laten en opnieuw intrappen en het is oké. Beide zaken hebben verband met elkaar, als de motor uitvalt zou de rem moeilijk in te trappen moeten zijn. Als ie weer uitvalt ga ik dat proberen. Iemand een idee wat de oorzaak van (beide) problemen zou kunnen zijn?
door coilt
#1326444
uitvallen heb ik ook een aantal keren gehad,

Ik heb mijn auto toen uit laten lezen en kwam gelijk vol in beeld :

Hall element

Die heb ik toen dus vervangen in het geheel samen met de ontsteking en helemaal geen last meer van gehad.
Ook zoiets kan betekenen dat die soms heel kort wegzakt in toen of noujuist naar boven toen stijgt.
Of geheel uitvallen sprong olie lampje aan en je koppeling indoen en oplaten en sloeg weer aan

Mij lijkt het slimste effe uitlaten,
Heb mijne weer effe laten doen bij vw dealer hertogenbosch en was 25 euro kwijt

Ps. dat je remmen zo doen als je auto uitvalt is zo omdat je er een rembekrachtiger tussen hebt en deze dus bij uitstand van auto geen werking heeft.. zou die meneer moeten weten
door AlbertB
#1389787
Het uitvallen komt nu niet meer voor. Een relais uit de zekeringenkast is als laatste vervangen. Het contactslot schijnt ook gevoelig te zijn, dus bij het starten niet te ver doordraaien. Het remmen is er echter niet beter op geworden. De remdruk valt weg als ik wil doorremmen. Er zit een 'pot' in de auto die de bekrachtiging regelt. Deze is vervangen maar het probleem is niet verholpen. Heeft iemand ervaring met deze remproblemen?
door coilt
#1390050
De rembekrachtingsslang nagekeken/vernieuwd?
Want als het goed is loopt er ook bij jou een slang van die pot naar je inspuitings (monopoint)
Hierin zit een klepje verwerkt die wel heen kan maar niet terug ;) dus als deze lek is dan komt er valse lucht bij en verlies je op den duur je remdruk..

Maargoed ik denk wel teweten welk relais jij bedoelde,
Dit kunnen er eigenlijk maar 2 zijn..

van je brandstofpomp relais
of je x contactrelais ( deze zorgt voor de stroomtoevoer naar de computer etc) dat er een gedeelte niet overbelast word ofzo..
Maarja je moet effe aankijken ofdat die nog een keer gek zou doen anders zou ik als eerste effe het hall-element bekijken want hier had ik super veel last van!
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]