het is een passat dus erg betrouwbaar het grote probleem is of de wagen motorisch goed is onderhouden ... zo niet loop er met een grote boog omheen
ps het 1.8 20vT blok is een van de meest gewaardeerde motorblokken wereldwijd als het op tuning moet aankomen omdat de blokken makkelijk te tunen zijn en erg sterk zijn ... de turbo's zelf zijn eigenlijk het enige echte zwakke punt van de motor te samen met de goedkope bosh divertervalve... vervang deze voor een forge of bailey's diverter valve samen met een front mounted intercooler een KKK04 of garrett t28 turbo met een cura intake en een 3 inch downpipe + volledige 3 inch uitlaat lijn en je hebt een monster motor die makkelijk tot de 300 pk geeft met de juiste chip erop.... vervang koppeling voor een sport koppeling en je kan de turbo druk opschroeven naar 2 bar ... dan zit je te kijken naar 400 + pk's ( let op dan is ie alles behalve zuinig en ben je al rond de 5000 euro armer aan aanpassingen)
owjah pas bij meer dan 300 pk's is het pas nodig om de orginele kop te vervangen voor die van de golf gti/ audi S3/ seat leaon cupra of die van de skoda octavia RS ( de kleppen hiervan zijn groter)
ps dit is een dure grap want het vereist meer dan alleen maar de kop vervangen ...de gasklep van die kop is nml electronisch.
Voor wat betreft je vraag is de enige veel voorkomende storing die van de airbag, dit omdat er een kabeltje onder de bijrijders stoel of bestuurders stoel gecorrodeerd is... voor de rest een super betrouwbare wagen met heel veel tuningsopties