VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door vwdsl1900
#1309305
hoi allen , na vele zoeken op het net en uiteindelijk via een nummer dat op het onderdeel staat ben ik erachter gekomen welk onderdeel dit nu was om men voiturke , maar eh nu ja het is een air/oil seperator ; nu je hoort me wel al komen wat doet die nouw precies en hoe weet je dat die deftig werkt ? soms is er wat olie in het slangetje en dat verontrust me , vandaar men vraag

mijn auto is een vw golf 3 bouwjaar 1995 de rest van info weet ik nu ook niet direct van pk of kw of zo wel is me wijsgemaakt dat hij 1900cc heeft al geloof ik het niet echt
P1020263.jpg
P1020263.jpg (52.97 KiB) 293 keer bekeken
door coilt
#1310863
zoals ik het kan vinden in etka is het een drukregelklep.

Je zou je soort motorblok effe op je kop kunnen kijken aan de voorkant(daar staat de motorcode in gekerft) en kan je er dus zo achterkomen welk type je hebt..

Want je heb de motorblokken

1Z
1Y
AAZ
2E
ADY
Gebruikersavatar
door golfjuh
#1310933
vwdsl1900 schreef:hoi allen , na vele zoeken op het net en uiteindelijk via een nummer dat op het onderdeel staat ben ik erachter gekomen welk onderdeel dit nu was om men voiturke , maar eh nu ja het is een air/oil seperator ; nu je hoort me wel al komen wat doet die nouw precies en hoe weet je dat die deftig werkt ? soms is er wat olie in het slangetje en dat verontrust me , vandaar men vraag

mijn auto is een vw golf 3 bouwjaar 1995 de rest van info weet ik nu ook niet direct van pk of kw of zo wel is me wijsgemaakt dat hij 1900cc heeft al geloof ik het niet echt
P1020263.jpg
zo te zien een 1,9 sdi
door vwdsl1900
#1311449
ok ik zal morgen zowat gegevens over dat plaatje afschrijven of fotograferen , in elk geval ik denk niet dat het een tdi of een sdi is ,vermits er niets specifieks op de achterkant van de wagen staat en er ook nooit voorziening van geweest is , maar morgen is daar meer duidelijkheid in omwille van foto

ik weet ook echter niet dat dat veel uitmaakt de vraag ging em er ook om de functie van dat ding te weten , dus waarom zit ie erop ?
Gebruikersavatar
door polopower
#1311450
dat ding filtert de oliedampen uit de carterontluchting zodat er geen olie verloren gaat.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]