VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door riann3
#1298410
Hallo,

Wie kan mij helpen.. Sinds kort hoor ik een fluit en het klinkt alsof het aan de achterkant van de auto weg komt, ergens bij de wielen dacht ik.
Je hoort het alleen als je remt en dan de laatste paar seconden tot stilstand en als je dan stil staat, dan hoor je niks. Als je vervolgens weer weg rijdt, hoor je het ook af en toe, maar niet altijd. Het kan ook zijn dat het tijdens het rijden ook zo is, maar dat kan ik niet horen ivm het geluid van de auto.
Wat kan dit zijn??
Moet binnenkort namelijk voor de apk en vraag me af wat het is en of het veel gaat kosten.
Gebruikersavatar
door Meller
#1298412
een fluit ? of hoor je het piepen ?? het kan namelijk zijn dat je blokken op zijn en dat je ijzer op ijzer hoort als je remt.. het kan ook zijn dat je remmen vast staan tegen de schijven aan.. Heb je schijfremmen achter ? Als je trommels achter hebt kan het ook zo zijn dat je remschoenen vast staan tegen de trommel aan..

Even je wiel eraf halen en controleren !! Succes !!
Gebruikersavatar
door riann3
#1298416
Nee, geen piepen. Het is echt een fluit. Als je remt dan hoor je de fluit zachter worden zeg maar en als je dan weer weg rijdt, wordt die fluit weer hoger.
Heb geen schijfremmen achter, maar trommels. Maar het is dus waarschijnlijk iets met de remmen?
#1298550
Ik had bij de mijne laatst ook zn raar fluitje, echter kwam die van voor. Ik dacht toen ook direct aan remblokken. Dus deze vervangen en nu nergens last meer van :)
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]