VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Blauw
#1260656
Een week geleden heb ik de koelwaterflens van mijn golf vervangen. De oude pakking was namelijk lek. Het gaat om een golf 3 1.8 ABS uit '94.
De koelwaterflens heeft 2 sensor-gaten. De ene is voor de temperatuur sensor en de andere wordt niet gebruikt. Op dit gat zit een dop. De temperatuursensor heeft een rubberen ring om lekken tegen te gaan.
De afsluitingsdop heb ik van mijn oude koelwaterflens overgezet naar mijn nieuwe, maar nu lekt er koelwater langs deze dop. Ik heb gekeken of deze dop ook bevestigd moet worden met een rubberen ring, maar ik zag in de oude koelwaterflens geen rubberen ring zitten.

Weet iemand wat hier fout gaat? Hoort hier een ring/pakking te zitten of hoort de dop uit zichzelf al genoeg aan te sluiten. Hieronder staat een plaatje van de koelwaterflens.

Alvast bedankt voor alle hulp!
Dennis
Bijlagen:
koelflens.jpg
koelflens.jpg (51.2 KiB) 794 keer bekeken
Gebruikersavatar
door golfjuh
#1260657
dop kun je los bijkopen zit volgens mij wel een pakking bij anders dicht hij niet af
Gebruikersavatar
door mano
#1260666
Beetje zaak had je die dop erbij verkocht of erbij vermeld dat je maar 1 gat gebruikt en zodoende de ander moet afdoppen. En ja ook daar moet een rubberen ring onder/achter, dat lijkt me eigenlijk toch ook wel een beetje logisch?

gr manuel
door Blauw
#1261323
Bedankt! Ik verwachtte ook dat er een rubberen ring op de plek moest zitten, maar in de oude flens was geen ring te vinden. Ben vandaag naar de dealer gegaan en heb zo'n dop + ring opgehaald!

Werkt perfekt!

Bedankt!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]