VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bolis
#1252377
Hey mede VW rijders.

Ik heb een Vento uit 96 met 171000km's. Het is de std 1.6 met slechts 55kw.

Nu als ik op de snelweg (snelheden van rond de 150) plotseling hard moet remmen beginnen mijn remmen te kloppen. Dit gebeurt links en rechts voor. Je voelt het ook in je stuur, bovendien neemt het remvermogen daarbij af. Het klinkt zowiezo niet echt gezond. Wat mij opvalt is als je van hoge snelheid langzaam remt dan begint het kloppen ook, terwijl als je van 80kmph hard remt je nergens last van hebt. Het is dus echt een probleem vanaf de 110kmph. Weet iemand wat dit is? Google vond niets.
door Bolis
#1252403
willemvansoeren schreef:remschijf krom.
Hmm remschijf krom? Hoe kan dat ontstaan? Te grote hitte en dan opeens afkoeling ofzo?
Gebruikersavatar
door vunz
#1252404
hard remmen en dan je rem inhouden als je schijven heet zijn..
koelen de schijven af. en waar je blokken zitten minder. Trekt het krom.
door Bolis
#1252408
vunz schreef:hard remmen en dan je rem inhouden als je schijven heet zijn..
koelen de schijven af. en waar je blokken zitten minder. Trekt het krom.
Doe ik nooit, zelfs als de auto na een flinke rem voor het verkeerslicht staat dan zet ik hem altijd op de handrem.

Wat er wel in de zomer is gebeurd dat ik twee keer hard moest remmen, dat ik toen minder druk had bij de laatste remming. Toen ik eenmaal stilstond kwam er rook uit de rechterband (remschijf dus). Ze zijn dus toen te heet geworden. Ik heb toen mijn rem niet meer gebruikt voor 5 minuten en toen waren ze weer koud.
door Bolis
#1252415
MONDY schreef:voel je ook getril bij normaal remmen? Zo ja dan zijn je schijven krom.
Onder de 100 kan ik mijn stuur loslaten en gewoon normaal recht remmen. Het stuur trilt totaal niet.
door Bolis
#1252575
MONDY schreef:gewoon algemene getril voel je je rempedaal trillen? Onder het remmen
Ja ik voel het ook in mijn rempedaal. Ik moet hem steeds harder indrukken wil ik blijven remmen. Verder heb ik nooit de auto gewassen toen ik hard geremd heb. Maar het is dus duidelijk dat de schijven krom zijn? Het zijn vrij oude schijven dus dan zal vervangen beter zijn?
door Bolis
#1252744
MONDY schreef:gewoon vervangen kosten de wereld niet en is gemakkelijk zelf te doen.
Neem aan dat de oude remblokjes hier gewoon weer op kunnen? Zijn ongeveer 5000km oud.
door golfje2
#1252827
Als de blokjes nog voldoende dik zijn en netjes gelijkmatig afgesleten zijn kun je die rustig weer terugzetten, geen enkel probleem.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]