- 11 jul 2009 22:17
#1162258
Jongens,
Een maat van me heeft een GOLF 2 16 V KR.
Hij heeft de wagen vanavond lang stationair laten lopen. De vin sloeg niet aan ( stekkertje zat los ) waardoor de wagen aan de kook dreigde te lopen en door drukopbpuw wat koelvloeistof lekte langs het reservoir ( koppakking gelukkig goed ). Toen we het stekkertje van de vin aandrukte deed ie het. Dus motor is niet gekoeld.
Ook lekte hij olie langs het luchftfilter, behoorlijk wat. Peilstok olie meette boven de 2 strepen.
Zou de olielekkage te maken kunne hebben met het feit dat de wagen niet gekoeld werd, waardoor hij te veel druk opbouwde en daardoor de open lucht opzocht ? Of zou er soms teveel olie inzitten ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Een maat van me heeft een GOLF 2 16 V KR.
Hij heeft de wagen vanavond lang stationair laten lopen. De vin sloeg niet aan ( stekkertje zat los ) waardoor de wagen aan de kook dreigde te lopen en door drukopbpuw wat koelvloeistof lekte langs het reservoir ( koppakking gelukkig goed ). Toen we het stekkertje van de vin aandrukte deed ie het. Dus motor is niet gekoeld.
Ook lekte hij olie langs het luchftfilter, behoorlijk wat. Peilstok olie meette boven de 2 strepen.
Zou de olielekkage te maken kunne hebben met het feit dat de wagen niet gekoeld werd, waardoor hij te veel druk opbouwde en daardoor de open lucht opzocht ? Of zou er soms teveel olie inzitten ?
Alvast bedankt voor de reacties.