VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1162258
Jongens,

Een maat van me heeft een GOLF 2 16 V KR.
Hij heeft de wagen vanavond lang stationair laten lopen. De vin sloeg niet aan ( stekkertje zat los ) waardoor de wagen aan de kook dreigde te lopen en door drukopbpuw wat koelvloeistof lekte langs het reservoir ( koppakking gelukkig goed ). Toen we het stekkertje van de vin aandrukte deed ie het. Dus motor is niet gekoeld.
Ook lekte hij olie langs het luchftfilter, behoorlijk wat. Peilstok olie meette boven de 2 strepen.
Zou de olielekkage te maken kunne hebben met het feit dat de wagen niet gekoeld werd, waardoor hij te veel druk opbouwde en daardoor de open lucht opzocht ? Of zou er soms teveel olie inzitten ?
Alvast bedankt voor de reacties.
#1162314
Je moet wel peilen met een koude motor he, of als ie een tijdje heeft stilgestaan...

Weet niet hoe een peilstok bij een 16V Kr eruit ziet, maar over het algemeen genomen is teveel olie even slecht als te weinig.

Ik ben niet zo thuis in de 16v Kr's maar lijkt me sterk dat de olielekkage in een keer komt als de motor wat te warm is geworden.
#1162364
Teveel olie is idd niet goed.

Hij moet alles ff schoonmaken en na n stuk stevig rijden weer kijken of er olie inzit.
Die olie komt van je carterontluchting en gaat via n slang je luchtinlaat in boven je luchtweger. als hier dus redelijk wat olie doorheen komt loopt het naar beneden naar je luchtfilter en komt het ook op je luchtweger (schoonmaken dus!)
Vaak is veel olie daar ook een teken dat je zuigerveren versleten zijn en er dus teveel druk in je onderblok ontstaat wat ie dr via deze weg uitgooid.
Ik heb zelf een oil catch can op mijn 16v waardoor de olie word opgevangen en niet mijn inlaattraject kan besmeuren.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]