VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1144545
Ik heb een golf mk2 1.6 uit 88 en ben momenteel de versnellingsbak aan het uitbouwen. Ik zit nu al meer dan een dag vast omdat de versnellingsbak om onbekende reden niet echt los komt van de motor.

De motor en versnellingsbak hangen nu beiden vrijwel helemaal los (behalve uitlaat, brandstoftoevoer en misschien nog wat onschuldigs) en kunnen vrij heen en weer / op en neer bewegen. Ik kan met een wrik zo'n 2 a 3 cm speling maken tussen motor en versnellingsbak, op zo'n beetje elke plek waar ik bij kan (onder/achter is lastig vanwege olietank). Dit is ook te zien op de fotos:

Afbeelding
Afbeelding


Verder weet ik niet wat het klepje is dat op de foto's te zien is. Het is geen oliedop, dat gaat via de kilometerkabel uitgang en het voelt aan de binnenkant ook niet vettig. Kon het ook niet vinden in de vraagbaak :?

Tenslotte, als ik de koppeling met de hand inknijp merk ik dat de versn./motor iets uit elkaar gaan. Die zou ik met een lange bout wat harder kunnen inknijpen, maar weet niet echt waarom dat zou helpen (?).

Ik hoop dat iemand iets weet, zit nu al zo lang aan dat ding te sjorren dat ik helemaal krankjorem word :twisted:
Laatst gewijzigd door Edgar op 06 jun 2009 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1144571
dat dopje is voor het afstellen van de ontsteking, daaronder zie je het vliegwiel.
Heb je alles los gemaakt?

- aandrijfassen
- steun achter op de bak
- schakelmechanisme
- startmotor
- steun voor aan het blok?
- koppelingskabel
- km teller kabel
- misschien nog een steun onder de bak
- afdek plaatje onderaan de bak? die vergeten mensen vaak.

Dat zou het moeten zijn, dan pak je de bak er zo af.

Bij een 1.6 en 1.8 zit het anders voor aan het blok, daar zit de bout van de startmotor aan de steun. Bij een 1.3 zit de startmotor achter het blok maar in beide gevallen moet die eraf.
#1144600
onderaan de bak zit een plaatje met 2 zeskantboutjes nummer 11 vast. Die moet los anders krijg je de bak er echt niet af. deze zit naast de carterpan verticaal gemonteerd.
#1144767
Ronnie_B schreef:Boven de aandrijfassen zit ook een bout aan de achterkant halverwege de motor
Ja maar als die nog vast zit, krijg je de bak nog niet eens een millimeter van het blok af.
#1145059
maurice schreef:
Ronnie_B schreef:Boven de aandrijfassen zit ook een bout aan de achterkant halverwege de motor
Ja maar als die nog vast zit, krijg je de bak nog niet eens een millimeter van het blok af.
Met een bandenlepel ertussen wel.Als je dat te ver doet breekt er een oortje af

Als je de bak weer los laat veert ie zeg maar gelijk tegen de motor trug
#1148251
Bedankt voor de hulp jongens. Ik heb inderdaad nog een afdekplaatje los kunnen halen maar daarna geen tijd gehad om aan bak/blok te sjorren.. de auto staat helaas niet bij me thuis dus kan ws pas weer over een week ofzo er aan klooien. Ik laat het hier iig weten als het lukt ;)
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]