VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1134545
wie o wie weet waar ik de schakelaar van mijn kofferbak verlichting kan vinden?!
en wie weet op welke zekering hij zit?!

ik heb al gekeken bij het slot en bij de schanier punten maar daar zit hij dus niet?!
#1134664
dat is toch een drukschakelaar? de golf 2 heeft deze in de hoedenplankdrager.. ik weet niet waar deze in de jetta zit.. maar volgens mij heeft deze ook niet een apart relais..
#1135397
ik heb vandaag toevallig eens gekeken bij een TD jetta die op de sloop hier in stadskanaal staat.. maar ook ik kon niks ontdekken van een schakelaar o.i.d. volgens mij is deze aangesloten op de rest van de verlichting ofzo van wat ik heb kunnen zien..
#1205492
Als je al verlichting hebt in de kofferbak, zit die waarschijnlijk standaard op je verlichting. Met andere woorden, het lampje brandt dus altijd. Er zijn een aantal uitvoeringen waar je in de kofferbakdeksel een schakelaar kunt plaatsen.

In mijn "oude" jetta mk2 zat die er niet en brandde het lampje constant. In degene die ik nu heb, zit zo'n schakelaartje, die inklapt zodra de deksel dichtgaat en dus ook het licht uit doet.

Als je je kofferbakdeksel open doet, zit er aan de linkerkant een vierkant gaatje. Dat is de plek waar die schakelaar geplaatst kan worden. Er is moeilijk aan zo'n schakelaartje te komen. Wat je eventueel zou kunnen doen, is uit een dashboard zo'n lampje met schakelaartje eraan halen en die in je kofferbak plaatsen. Denk er wel aan dat als je het lampje in de kofferbak eruit haalt, je het stroomdraadje niet weg laat glippen in de carrosserie. Voordeel: het lampje brandt alleen als jij dat wilt (als je in de kofferbak iets zoekt) Nadeel: Je verlichting moet aan staan op dat moment...
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]