VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1086649
Dag iedereen,

Dit is tevens mijn eerste post hier. Ik lees al enige tijd wat hier maar zit nu zelf in de problemen.
Mijn auto, golf 2 GTi van 1988, is afgekeurd voor de apk op onder andere de remleidingen (LA, RA, RV). Nou ben ik achter al bezig geweest en het een en ander weg gehaald. Alleen krijg ik het niet voor elkaar de leiding te verwijderen die van links vanaf de verdeler naar rechts gaat naar de as, waar het over gaat op een slangetje en vanaf daar verder naar de remklauw.

De leiding zit namelijk deels verstopt achter het hitteschild van de uitlaat en ik kom er niet achter hoe deze er af kan zonder de boel te slopen.

Wie o wie kan mij helpen?

Mvg,
Boudewijn :)
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1086682
meestal zitten die gepopnagelt.
je uitlaat zal voor de pop nagels zitten.
anders even weg buigen en na werkzaam heden terug buigen?
;)
door BurningRubber
#1086685
Hmm, nee.. het ziet er niet uit als popnagels. Eerder alsof er vanaf de bovenkant parkers in zijn geschroefd. Ik kan het wel proberen om te buigen maar dat is erg vervelend omdat ik dan alle troep in mn gezicht krijg als ik er onder lig. :|
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1086692
even een oude bril opzetten?
en dat schild tik je zo weer netjes terug met de steel van een hamer!
je kan ook de halve auto slopen, maar dit is wel het makkelijkst!!
ik heb het wel zo gedaan.
je kan ook het schild eruit slijpen (zit op steuntjes) en later vast schroeven met parkers
;)
Gebruikersavatar
door nemesis
#1086697
het hitteschild zit vast op draadeindjes door middel van blikken plaat moertjes.

ik neem aan dat je het hitteschild bedoeld dat aan de onderkant van de schakelpook zit. dit schild zit met 6 van die moertjes (M6) vast.
door BurningRubber
#1086800
nemesis schreef:het hitteschild zit vast op draadeindjes door middel van blikken plaat moertjes.

ik neem aan dat je het hitteschild bedoeld dat aan de onderkant van de schakelpook zit. dit schild zit met 6 van die moertjes (M6) vast.
Aah, je kan ze draaien dus! (H) Ik bedoel die plaat achteraan, voor de achteras boven de tussendempert.
Gebruikersavatar
door nemesis
#1087023
die onder de versnellingspook loopt toch door naar de achteras
door BurningRubber
#1088720
Nou. ik kreeg het kolere ding er niet af en ze kunnen me wat bij de garage. Ik vind dat de remleiding er nog prima uitziet daar dus laat het lekker zitten.
Ben verder gegaan met de einddemper te demonteren (die is verrot). Na een hoop gezucht en getrek lag ik met de demper op mn schoot op straat... met de pijp die bij de einddemper hoort nog aan de middendemper vast. Wat een gedoe!

Maar die is nu ook los en de nieuwe vervangingsuitlaat staat al klaar. (70 euro nieuw!)

Een aanrader dus, ik weet niet of het mag maar: www.rvparts.nl
Daar komtie vandaan. Goeie zaak, doe er je voordeel mee! ;)
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]