VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1076969
BoymkIII schreef:Nefret schreef
ik had 9 j et 30 en 205/45/16 bandens eromheen

maar ik heb er 215 onder zitten
jah maar heb jij 40 of 45 hoog?

groot v erschil he.

ik had 205/45/16 he
Gebruikersavatar
door BoymkIII
#1076981
Hey Nefret


Er zit by mij 40 onder morgen ff velg er af gooien effe kijken naar et waarden

maar die jongen die jouw borbet's nu heeft heb het zelfde als ik
Gebruikersavatar
door Hakkers
#1076986
nu praat iedereen wel over je band en velgmaten, maar welke verlagingsset heb je gebruikt? of heb je alleen andere veerringen?

met 17" liep mijn mk2 ook aan.. kon nog makkelijk een vinger tussen wielkast en band krijgen. met 3 man was al een probleem.

nu rij ik op staal met een schroefsetje van supersport, kan geen halve vinger tussen band en wielkast krijgen, en toch loopt ie niet aan. zelf niet met 5 man in de auto en op drempels e.d. hoe stugger je de vering maakt, hoe minder aanschuren dat ie doet.
Gebruikersavatar
door BoymkIII
#1076989
Heb nu alleen veerring gedaan alleen voor 3cm daar gaat alles goed maar achter gaat het dus vervelend

Heb veren van HR
Gebruikersavatar
door Hakkers
#1077001
bij HR vering weet ik niet hoe het zit, maar bij originele vering mag je niet verder gaan dan 4CM verlaging, omdat anders dat dunne pootje binnenin op de bodem van je veerpoot klapt.

iemand die duidelijkheid kan scheppen over HR setjes?
Gebruikersavatar
door BoymkIII
#1077235
Hey

Ik heb ff me velg eraf gehaald voor de Et-waarden et31 staat er op
door Golfjunkie
#1086306
hey!

beetje offtopic, maar heb je een foto van die verlaging?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
door HowLowCanUgo
#1086340
Eigenlijk vind ik het helemaal niets om enkel verlagings veren toe te passen, juist om dit soort problemen te voorkomen.. de rebound van een originele schokbreker is aangepast op de stugheid van de veer , en andersom ook natuurlijk.. ze horen bij elkaar zeg maar.

Als je nou een kortere veer monteerd zal de schokbreker zelf nooit meer in zn max uit positie komen, wat dus wil zeggen dat je druk kamer om de klappen op te vangen ook kleiner is geworden, terwijl de weerstand van de schokbreker het zelfde blijft..

Een verlagings set bestaande uit een poot EN een veer... zijn beter afgestemd op elkaar.
Een schroefset uiteraard is het summum en kosten tegenwoordig ook de wereld niet meer.

Terug naar je vraag, bumpstop's.. tuurlijk kan dat wel maar realiseer je wel dat de klap dan nog harder is als je helemaal inveert over bv een drempel.. omdat je dan weer de veerweg begrenst terwijl deze al 3 cm kleiner is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Tuurlijk los je met een ander bandje ook t een en ander op ;)

Sucses!
Gebruikersavatar
door BoymkIII
#1086570
Hey mensen

Veer stoppers er tussen geen last meer van aanlopen

Nu ff sparen voor schroefsetje of voor andere velgen

Afbeelding
Gebruikersavatar
door HowLowCanUgo
#1086669
Geregeld ;)
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]