Eigenlijk vind ik het helemaal niets om enkel verlagings veren toe te passen, juist om dit soort problemen te voorkomen.. de rebound van een originele schokbreker is aangepast op de stugheid van de veer , en andersom ook natuurlijk.. ze horen bij elkaar zeg maar.
Als je nou een kortere veer monteerd zal de schokbreker zelf nooit meer in zn max uit positie komen, wat dus wil zeggen dat je druk kamer om de klappen op te vangen ook kleiner is geworden, terwijl de weerstand van de schokbreker het zelfde blijft..
Een verlagings set bestaande uit een poot EN een veer... zijn beter afgestemd op elkaar.
Een schroefset uiteraard is het summum en kosten tegenwoordig ook de wereld niet meer.
Terug naar je vraag, bumpstop's.. tuurlijk kan dat wel maar realiseer je wel dat de klap dan nog harder is als je helemaal inveert over bv een drempel.. omdat je dan weer de veerweg begrenst terwijl deze al 3 cm kleiner is.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Tuurlijk los je met een ander bandje ook t een en ander op
Sucses!
You wouldn't understand.. it's a dub thingy :)
Scirocco GT 1.8 1987
Scirocco GTX 1.8 Grijs 1986
Jetta 2 1.3 Ratjeeeeeeee! 1989
Golf type I GLI Cabrio 1984