VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Six
#1085094
Niet best zulke topics, als er een type goedkeuring voor is en die is er in dit geval voor die gozer dan hoeft ie niet naar Lelystad toe. Ik heb zelf een golf 2 gti waar een g60 in komt die kan ik zo om laten zetten en niks geen lelystad, je vraagt bij Pon een type goedkeuring aan en gaat daarmee naar een rdw station, that's all folks niet meer en niet minder. Heb dit ook al eesn uit gezocht toen ik van golf 3 tdi naar golf 3 vr6 wilde, the same story different car. Het is net wat jackster zegt

SiX
Gebruikersavatar
door vwgolfjeII
#1085096
nou vini kom je dan wel ff een bakie doen :mrgreen: :smokin: (als je toch naar lelystad moet ;) )
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1085099
KaRaKaN schreef:Whatever. Ik hoop voor hem dat het zo makkelijk is, maar ik geloof het niet. Want dat zou betekenen dat je zelfs met je trommel remmertjes met een 16v en met je 180mm schijfjes een 16v op papier kan krijgen.
Onmogelijk, dat het zo makkelijk is en dat het zo op papier wordt gezet zonder te testen.

Dat de ene het wel hebt kunnen doen zal puur geluk geweest zijn.
Nee want bij de type-goedkeuring van de 16v heeft 'ie andere remmen dus je moet je remmerij en alles wel omgebouwd hebben zoals vinnie het dus heeft blijkbaar. Er wordt heus wel gekeken naar je remmen (op de remmentestbank) etc.
Gebruikersavatar
door Dennis85
#1085103
Karakan mijn auto heb je toch gezien in Zaandam bij Boer Geert. Die is gewoon omgekeurt maar ik heb alles van een GTI op mijn Jetta gezet incl. andere achteras en schijven achter. Ik was zo klaar bij RDW. Geen probleem. En dat gaat Vinnie ook lukken. En ja het is makkelijk om het op kenteken te zetten. Maar de meeste durfen de stap niet te nemen of vinden het onzin of willen gewoon gti rijden en goedkoop verzekeren met alle risico's die ze kinnen oplopen :roll:

Nou voor die 55 euro ga ik geen risico lopen.
door Six
#1085105
Hehe kijk dit bevestigt ons verhaal, bedankt dennis85

SiX
door timberland
#1085109
Het beste is gewoon het RDW bellen/mailen.
er zijn zoveel discussie's erover. en soms lijkt het zelfs alsof het per dag verschilt.
heb zelf helaas alleen herkeuringen meegemaakt met zelfgebouwde motoren, of die niet met een type goedkeuring in die auto is gekomen.
Gebruikersavatar
door Capo
#1085113
gerritclazien schreef:zomaar een andere vermelding krijgen gaat niet lukken vrees ik.
moet echt bij rdw worden gekeurd!!!
en wat trappen ze daar in het rond??
ze kijken op de bank naar vermogen, en remsysteem, dat moet met elkaar overeen komen.
en hij word zowiezo geheel (streng maar rechtvaardig) gekeurd!
lijkt mij dat het niet 1000 euro zal kosten, maar daar doe ik geen eed op!!
weet wel dat jij nu niet verzekerd rond rijd, bij schade waarbij de politie komt met lichamelijk letsel word jij niet vrolijk, moet jij alle kosten ophoesten!!!!
een goeie raad van mij, ga nog eens bij de rdw langs, of bel en vraag hoe te handelen!!
;)
Ga iemand anders bangmaken dat je niet verzekerd bent........... :?
Gebruikersavatar
door vinnietuning
#1085143
@dennis... stuur bij je kopie maar door.. en ik ga PON wel bellen voor een type goedkeuring.. daarna als de jetta totaal voor apk goedgekeurd is terug naar de RDW en ga het dan navragen.. ga nu niet half half aankomen dan gaan ze moeilijk doen ;)
Gebruikersavatar
door golfgtd
#1085156
vinnietuning schreef:lekker in spiegelbeeld maar toch :mrgreen:

dit is van een org vw folder van de jetta 16v gti.. dus ze zijn wel degelijk zo geleverd in europa :mrgreen: en na mijn weet een stuk of 11 org in nl??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@dennis en de rest.. alles is dus org aangepast.. ook remmerij en uitlaat enz enz..

alles klopt gewoon :mrgreen:

@ karakan wat vinny zegt klopt ze zijn er origineel en 11 klopt ook in nl fabrieksaf waarvan ik de trotse eigenaar ben van 1 van die 11 orginele ze zijn geleverd met een 95kw pl

op de fabrikaar sticker in me kofferbak staat het ook zal er van de week wel ff foto van maken als me kofferbak leeg is :spam:
Gebruikersavatar
door Nas-Flow
#1085177
Misschien maakt dit het makkelijker:

Fase1
U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.

Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.
Pas wanneer dit stukje wordt toegepast:

Fase2
Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.
Fase3
Dan pas komen de stappen van vermogenstoename met 40% blablabla
Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW


Maar de topic starter zal volgens mij niet verder komen dan de 2e fase en zou in princiepe ZO door de keuring komen.

(reactie beetje aangepast)
Laatst gewijzigd door Nas-Flow op 03 mar 2009 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door fondsbros
#1085603
Ik hoop dat het lukt. Je kan dat RDW klantenservice op verschillende manieren lezen.

Vertel even je bevindingen als je bij de RDW vandaan komt met je nieuwe kenteken.

Mischien kan er een RDW sticky faq topic komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
door vinnietuning
#1085797
jah komt goed ;)

zal er binnenkort achteraan gaan :spam:
Gebruikersavatar
door Dennis85
#1085810
Nu komt het helemaal goed :mrgreen:
Gebruikersavatar
door vinnietuning
#1085817
jaaaaaaaaah.. zo moeten mijn kenteken papieren er ook uitzien.. zal ook gelijk in waarde omhoog gaan :mrgreen: org 16v op kenteken :spam:
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]