VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1081674
Na mijn auto te hebben laten uitlezen d.m.v. vagcom kwam deze melding naar boven

4 Fouten Gevonden:
65535 - Geen Fouten OF Controle Module Fout/Defect
00-00 - -
01218 - Ontsteker zij-airbag voorin; bijrijderszijde -N200
32-10 - Weerstand te Hoog - Intermitterend
01217 - Ontsteker zij-airbag voorin; bestuurderszijde -N199
32-10 - Weerstand te Hoog - Intermitterend
01281 - Airbag: Bestuurderszijde: Uitgeschakeld
05-10 - Ingang Open - Intermitterend


Deze storing konden niet gewist worden.
Ook brand mijn airbag lampje :cry: heeft dit hier mee te maken, en wat kan ik doen om dit op te lossen.

b.v. stekkers airbag onder de stoel controleren en inspuiten met contactspray, maar ik ben een beetje huiverig dit omdat ik "bang"ben dat de airbag ploft ofzo .


hoe los ik dit op :help: :help: :help:
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1081702
airbag module is kapot. 65535 is niet te wissen

uit welk jaar is je auto?

is hij uit 2000/2001 en heb je hem met VAG-COM uitgelezen??? dan kan je probleem daar aan liggen. geldt alleen voor het regelapparaatnummer:
6Q0 909 605 A.

nooit de connectors met contactspray inspuiten
Gebruikersavatar
door Bio1986
#1081706
Kijk eens naar je zekeringen op je accu of die nog goed zijn. En ook die 3 groene , misschien zitten ze onder corrosie.
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1081718
Bio1986 schreef:Kijk eens naar je zekeringen op je accu of die nog goed zijn. En ook die 3 groene , misschien zitten ze onder corrosie.
als hij een 65535 melding krijgt in zijn airbagmodule dan is de airbagmodule gewoon kapot!

geen zekering die daar iets aan kan doen. regelapparaat vervangen is de enige manier om het probleem op te lossen

de zekeringen op de accu hebben tevens niets te maken met de airbag.

deze zijn voor de koelluchtventilator, het interieur, de motorregeling, gloeibougies, dynamo en de ABS
Gebruikersavatar
door Bio1986
#1081725
Je kunt niet meer dan evt kijken . Heeft mij in elk geval een hoop geld gescheeld , al was het bij mij een ABS Pomp storing . Maar de boos doener was een onder corrosie zittende zekering .
Schijnt dat meerdere mk4'tjes hier last van hebben , en zag dat een van die zekeringen ook voor de Airbag's zijn .
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1081733
nope op de accu zijn NIET voor de airbags.

En NOGMAALS een 65535 storing in een regelapparaat is NIET te wissen! de airbagmodule is gewoon stuk. niets meer en niets minder.
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1081749
denk dat het voor een MK4 is. aan zijn nick. te zien ;)
Gebruikersavatar
door golf20vturbo
#1081807
de auto is een golf 4 20v turbo van het bj.1998
en gerrit speek heeft hem uitgelezen :P
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1081819
pinkfloyd schreef:

En NOGMAALS een 65535 storing in een regelapparaat is NIET te wissen! de airbagmodule is gewoon stuk. niets meer en niets minder.
neem het maar van mij aan dat het dit is. even een 2e hands zoeken of een nieuwe en je bent van je problemen af.

en als Gerrit Speek hem heeft uitgelezen dan weet ik wel zeker dat het niet door het bekende VAG-COM probleem is veroorzaakt :mrgreen:
Gebruikersavatar
door golf20vturbo
#1081831
Oke, dus als ik het nu goed begrijp dan moet ik op de sloop/ marktplaats een andere zien te kopen, inbouwen en opnieuw laten uitlezen :?
Wat kost een nieuwe ongeveer????????????????????
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1081849
Nieuw rond de €350,--

je kunt er een zoeken op de sloop. deze moeten dan wel hetzelfde onderdeelnummer/kleurcode hebben. zit veel verschil in de modules. bijv wel geen zijairbags e.d. En hij mag niet van een auto afkomen waar de airbags van geploft zijn.

typ anders jouw onderdeelnummer (staat op de regeleenheid onder de middenconsole) in op www.onderdelenlijn.nl daar vindt je hem misschien wel.

over de andere foutcode's buiten de 65535 om. kijk of ze weggaan als je je regelapparaat vervangt. anders kun je altijd nog de stekkers opnieuw fixeren.
Gebruikersavatar
door pinkfloyd
#1082001
ligt eraan. er zit verschil in modules met bestuurders, bijrijders en/of zonder zij-airbags. en dan heb je ook nog verschillende kleurcodes...

het beste is gewoon dezelfde module terug te zetten als eruit komt>
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]