VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door egbertv
Hallo,

Ik ben egbertv ben nieuw hier. Ik rijd momenteel een passat 1.6 74 kw comfortline uit 2000 met 120000 km op de teller. Het wordt tijd voor iets anders.

Omdat ik altijd probleemloos heb gereden wil ik weer een passat. Omdat ik niet "autogek" ben heb ik in de afgelopen jaren niets gevolgd op het gebied van ontwikkelingen.

Nu ik aan het kijken ben naar tweedehands passats (boujaar vanaf 2006 met weinig kilometers) kom ik vaak de fsi moter tegen.

Om me te verdiepen in de pakketen en opties die er zijn ben ik vandaag bij de dealer langsgeweest (het was druk) en heb folders meegenomen. Nu zie ik dat er volop TSI moteren in de passat zitten.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een tsi en een fsi moter.

Hoe verhouden genoemde moteren tot mijn 1.6. Ik zie dat de moteren veel meer vermogen hebben dan de mijn.

Zijn er nog zwakke punten in passats vanaf 2006 waar ik extra op moet letten.

Ik zoek een sedan, moter (meer vermogen dan nu) in een comfortline
uitvoering

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
door maurice
TSI is een turbomotor met directe inspuiting eb FSI is een turboloze motor met directe inspuiting.

Vermogen heb je met een nieuwere passat altijd wel meer. de 1.6 16v FSI heeft 115 pk en de 1.4 TSI heeft 122 pk. Als je naar de 1.8 TSI gaat heb je 160 pk.
door VAG79
maurice schreef:TSI is een turbomotor met directe inspuiting eb FSI is een turboloze motor met directe inspuiting.

de 1.4 TSI heeft 122 pk. Als je naar de 1.8 TSI gaat heb je 160 pk.
En met andere software mag je bij die cijfers nog eens een 30pk optellen.

Zal je alleen niet veel uitmaken denk ik, anders rij je geen 1.6 Passat :mrgreen:
door egbertv
MORREN schreef:
maurice schreef:TSI is een turbomotor met directe inspuiting eb FSI is een turboloze motor met directe inspuiting.

de 1.4 TSI heeft 122 pk. Als je naar de 1.8 TSI gaat heb je 160 pk.
En met andere software mag je bij die cijfers nog eens een 30pk optellen.

Zal je alleen niet veel uitmaken denk ik, anders rij je geen 1.6 Passat :mrgreen:
Laat ik het zo zeggen, ik heb nooit iets om auto's gegeven, als ie maar start ;-) en me van A naar B brengt. Ik wist niet eens dat je hem kon tunnen voor ik op dit forum kwam. Had wel ergen gelezen dat een benzine niet zoveel winst haalt bij het tunen.

Wat ik wel raar vind is dat die 1.4 nu mee rpk heeft dan mijn oude 1.6, we zullen het maar op de techniek steken.

Maar goed weet een van julie ook of er "zwakke" plekken zijn waar ik op moet letten bij aankoop.

EGbert
door skitzo
die 1.4 waar je het over hebt, heeft een turbo en een compressor dus vandaar dat deze meer vermogen heeft ;)
door egbertv
AHa oke. Dat had ik inderdaad kunnen weten als ik had opgelet.

Het zal een FSI worden denk ik want echt TSi heb ik nog iet gezien tweede hands (betaalbaar)

Weet iemand misschien waar ik "oude" prijslijsten kan ophalen van de modellen 2006-2008. Zodat ik kan bekijken wat de nieuwwaarde was destijds. De dealer bij ons heeft ze niet meer leggen. Ik ga eigenlijk wel off topic nu :oops:
door VAG79
egbertv schreef:AHa oke. Dat had ik inderdaad kunnen weten als ik had opgelet.

Het zal een FSI worden denk ik want echt TSi heb ik nog iet gezien tweede hands (betaalbaar)

Weet iemand misschien waar ik "oude" prijslijsten kan ophalen van de modellen 2006-2008. Zodat ik kan bekijken wat de nieuwwaarde was destijds. De dealer bij ons heeft ze niet meer leggen. Ik ga eigenlijk wel off topic nu :oops:
Kan je de prijzen niet zien via autoweek, of autotrader?
door egbertv
Supertip, daar kan ik mee uit de voeten.

Ik kan weer stad en land gaan afsnuffelen (althans het zuiden des lands)

Zijn dit de Continental Contact 2 toevallig ?

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Lekkage/water is zo'n beetje het vervelendst wat j[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]

Fox met een airbagstoring

Ik heb nl ook een Fox die begint met een airbagsto[…]

Ik vind de druk wel enorm snel dalen als de pomp s[…]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]