VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door G-Kracht
#895660
me broer heeft het niet zo lang geleden gedaan met ze mk II diesel...
in het begin gewoon de zonnebloemolie mengen met diesel...
en dan steed opbouwen met meer olie..
het ging echt wel prima nix geen problemen...het rookt wat meer...en je verliest iets vermogen dan met diesel..maar het reed lekker goedkoop....! opeens kwam de hele buurd met flessen zonnebloemolie aanzetten omdat ze wisten me broer's auto daar op reed whwheheh....was wel lache...!!
en me broer heeft echt nix aan ze motor of wat dan ook verandert of om moeten bouwen..gewoon standaard golf Mk II diesel.....

dus ja....en het verhaal van als ze erachter komen...moet je inderdaad zolang die auto op jouw naam staat..vanaf die tijd mag je met centen terug betalen...!
door Six
#895665
Ja en dat zal wel n hoog bedrag worden, want in principe ontduik je accijns belasting
Gebruikersavatar
door roy1
#919219
Six schreef:Ja en dat zal wel n hoog bedrag worden, want in principe ontduik je accijns belasting
dat is toch eigenlijk klets? want je betaalt gewoon je accijns over de diesel die tankt. op zonnebloem olie zit toch accijns? maar ik zou het niet doen kan nooit goed zijn voor je moter
door _christiaan_
#919237
Toch droevig eigenlijk, dat je niet eens zelf mag bepalen wat je in je eigen auto gooit.
Gebruikersavatar
door vw83
#919266
ja of je gaat tanken in duitsland, daar hebben ze het gewoon aan de pomp biobrandstof noemen ze het, en dan lijkt het ook net of rijd je in een rijdende patatkraam :mrgreen: en is daar legaal ook al rijd je in nl.



ik zou het niet doen, omdat het behoorlijk stinkt en risico om gepakt te worden.

bij een tdi/sdi pompverstuiver (directe inspuiting) motor wordt de diesel met 2000 bar in de cilinder kamer gespoten, en dan lijkt mij zonnebloem olie nie zo verstandig moet ten eerst goed voor verwarmd worden.

bij een jetta 2 of golf 2 met een 1.6 d (indirecte inspuiting) motor zou het veel makelijker gaan om op zonnebloem olie te rijden, het stinkt alleen vreselijk :mrgreen:

ik zou het gewoon niet doen bij een tdi motor.



jan
Gebruikersavatar
door Golf18tee
#920087
staat ook in het boekje van mijn caddy tdi (2008) dat je geen biobrandstof in het ding moet gooien.
door timberland
#920092
klopt in een pompverstuiver diesel zou ik echt geen zonnebloem olie in schenken.
de oudewetse diesels zoals de golf 2 werken met andere drukken en openingen.
je opvoerpomp zal het waarschijnlijk niet lekker vinden en je pompverstuivers zijn binnen notime defect.
(werk bij een dealer en na no-time na het programma van discovery hadden we al 3 klanten die stil gevallen waren)
Gebruikersavatar
door vw83
#920156
timberland schreef:klopt in een pompverstuiver diesel zou ik echt geen zonnebloem olie in schenken.
de oudewetse diesels zoals de golf 2 werken met andere drukken en openingen.
je opvoerpomp zal het waarschijnlijk niet lekker vinden en je pompverstuivers zijn binnen notime defect.
(werk bij een dealer en na no-time na het programma van discovery hadden we al 3 klanten die stil gevallen waren)
die dachten meteen daar ga ik een sla-tje uit slaan :lol: :mrgreen:

ik blijf gewoon diesel met mijn tdi rijden, hier in de buurt rijd een mercedes bens 190 d rond die rijd ook op slaolie en die kun je van ver ruiken, bah echt smerige lucht.

jan
Gebruikersavatar
door ponykracht
#920251
hahaha......en alle honden uit de straat zitten achter de uitlaat te wachten op friet!!
Gebruikersavatar
door golfjuh
#920290
In principe mag dat niet! Je bent verplicht om te rijden met brandstof waar accijns op wordt betaald. ze controleren regelmatig in het land en wordt men betrapt met zogenaamde bio-brandstof in de tank, dan volgt er een boete en een naheffing."

En aan wat voor een bedrag moeten we dan denken? Die boete is een schikkingsvoorstel dat wij namens het openbaar ministerie doen, en komt neer op ¤4,53 per liter tankinhoud. Het gaat er dus niet om hoeveel liter zonnebloemolie je in je tank hebt zitten. Stel, jouw brandstoftank kan 50 liter aan, dan betaal je dus 50 keer ¤4,53 en dat is ¤226,50. Bovendien komt daarbovenop nog een naheffing en dat betreft het bedrag aan accijns dat je moet betalen per 1000 liter, en dat is ¤374, 91."

ik ree met een mk3 op zonnebloem olie het enige wat ik aangepast had was een dieselfilter met een warmte regelaar (word de olie dunner )
en dikere brandstof leidingen en knallen maar het was wel een rijdende frietkraam :)

http://rapsdb.rapsinfo.de/nl/index.php? ... astTouched

http://www.plantaardige-olie.nl/

# niet elke brandstofpomp is geschikt
# bij common rail diesels beter niet gaan hobby-en
# in de winter niet 100% zonnebloem olie rijden; is een beetje dikker..kan verstoppingen veroorzaken en slecht/niet starten. in de zomer met wat hogere temperaturen kun je makkelijk tot 75-90% gaan.
# op tijd olie verversen
# over brandstof dien je in NL accijns te betalen....op zonnebloemolie zit natuurlijk een veel gunstiger tarief; het mag officieel dus niet. Als je zegt dat je plantaardige olie in Duitsland hebt getankt kunnen ze je NIETS maken.
door koengti
#920303
En sinds dat meer mensen weten dat het kan is de olie ook niet zo heel erg goedkoop meer, er zijn al winkel ketens waar een liter zonnebloem olie bijna net zoveel kost als een liter diesel... Daar was pas iets over bij het nieuws...
door sniperviperman
#922093
het is zelfs zo erg, als je bij wijze van een dieselmotor op kraanwater kan laten draaien, dan moet je accijns betalen over dit kraanwater.
Gebruikersavatar
door Robtdi
#923250
Als het veel gekker gaat worden met de diesel/brandstof prijzen gaat mijn tdi de deur uit en komt er een oudere voor in de plaats. mk2/mk3 of sdi en ga ik op zonnebloem olie rijden. Je ruikt eht toch niet in de auto en in belgie zit iemand die het in grote hoeveelheden kan leveren, als je wil een tankwagen vol of 500 liter vat.
Zou wel op mengverhouding 50/50 gaan rijden, zo hoef je de leidingen niet aan te passen en heb je bij koud weer geen problemen.
door bjkli
#1019909
:D hahaha dit is echt grappig
Gebruikersavatar
door roberto
#1019929
:???: eh... dit topic is al 5 maanden oud hoor.... :lol:
Dieselprijs is inmiddels ook weer wat gezakt ;)
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]