VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1010741
heb een raar probleem
heb sinds de zomer dit jaar een nieuwe thermostaat erin en nooit problemen gehad..

nu heb ik alleen een probleem,
als ik de kachel aan doe zakt mijn temperatuur tussen de 70 en 80
terwijl die normaal mooi op de 90 staat..

dit lijkt mij niet goed.. wat kan ik hieraan doen ??

Golf III, 1.6 standaard motor Benzine
#1010747
whizaaa schreef:heb een raar probleem
heb sinds de zomer dit jaar een nieuwe thermostaat erin en nooit problemen gehad..

nu heb ik alleen een probleem,
als ik de kachel aan doe zakt mijn temperatuur tussen de 70 en 80
terwijl die normaal mooi op de 90 staat..

dit lijkt mij niet goed.. wat kan ik hieraan doen ??

Golf III, 1.6 standaard motor Benzine
gedeelte van je radiateur afplakken?


dat de temp daalt met de kachel aan is normaal, en met dit koude weer koelt je radiateur al harder dan in de zomer wanneer het temp verschil tussen de kvs en buitenlucht veel kleiner is.
Gebruikersavatar
door wasco
#1010749
bovendien trek je de warmte uit de radiateur door de kachel vol op aan te zetten...

mocht ie met 35+ graden buiten temp) bijna aan kook raken ramen los en kachel aan...


maar zorg er idd voor dat je radiateur met karton afplakt om de motor op bedrijfstempatuur te houden
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1010753
nou er toch zo topic bestaat heb ik een soortgelijke vraag

hoe zit dit dan met het olie temp in je mfa displaytje?

stel je rijdt normaal en je mfa geeft olie temp 92 aan.

je zet je blower aan(niet je vriendin maar kachel :P) olie temp zakt naar de 86 ofzo.

zet je hem weer uit en hij springt weer richting de 92.

gaat/ging om een mk2 g60
#1010754
Wouterp schreef:
whizaaa schreef:heb een raar probleem
heb sinds de zomer dit jaar een nieuwe thermostaat erin en nooit problemen gehad..

nu heb ik alleen een probleem,
als ik de kachel aan doe zakt mijn temperatuur tussen de 70 en 80
terwijl die normaal mooi op de 90 staat..

dit lijkt mij niet goed.. wat kan ik hieraan doen ??

Golf III, 1.6 standaard motor Benzine
gedeelte van je radiateur afplakken?


dat de temp daalt met de kachel aan is normaal, en met dit koude weer koelt je radiateur al harder dan in de zomer wanneer het temp verschil tussen de kvs en buitenlucht veel kleiner is.
Ja normaal kan ik begrijpen maar dat die bij de 70 gradne kwam vond ik wel wat weinig..
is er geen andere optie om dit probleem op te lossen ?
Gebruikersavatar
door wasco
#1010756
ik denk als je de kachel aan doet dat het alleen invloed op de k.v.s heeft en niet zo zeer op de olietemp mss naar langere tijd...

mss gewoon puur toeval??? :?
#1010758
whizaaa schreef:
Wouterp schreef:
whizaaa schreef:heb een raar probleem
heb sinds de zomer dit jaar een nieuwe thermostaat erin en nooit problemen gehad..

nu heb ik alleen een probleem,
als ik de kachel aan doe zakt mijn temperatuur tussen de 70 en 80
terwijl die normaal mooi op de 90 staat..

dit lijkt mij niet goed.. wat kan ik hieraan doen ??

Golf III, 1.6 standaard motor Benzine
gedeelte van je radiateur afplakken?


dat de temp daalt met de kachel aan is normaal, en met dit koude weer koelt je radiateur al harder dan in de zomer wanneer het temp verschil tussen de kvs en buitenlucht veel kleiner is.
Ja normaal kan ik begrijpen maar dat die bij de 70 gradne kwam vond ik wel wat weinig..
is er geen andere optie om dit probleem op te lossen ?

mss door een kleinere radiateur te pakken maar anders niet.. denk ik

anders minder kvs er op maar dat kan niet de oplossing wezen
Gebruikersavatar
door stefan944
#1010769
NeFReT schreef:nou er toch zo topic bestaat heb ik een soortgelijke vraag

hoe zit dit dan met het olie temp in je mfa displaytje?

stel je rijdt normaal en je mfa geeft olie temp 92 aan.

je zet je blower aan(niet je vriendin maar kachel :P) olie temp zakt naar de 86 ofzo.

zet je hem weer uit en hij springt weer richting de 92.

gaat/ging om een mk2 g60
Dat had mijn 1990 mk2 edition ook.
Waarschijnlijk daalt de spanning op de meters in je dashboard een beetje doordat de blower aan gaat. Niks raars. Doet waarscijnlijk hetzelfde als je je licht aan/uit zet...
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1010774
ok.

karakan heeft daar ook last van.

met mn huidige auto heb ik nog niet opgelet.
door Benjamin
#1010777
olie word weer gekoeld door kvs en andersom, als je koelvloeistof dus kouder is als de olie en je zet je kachel aan word je kvs kouder daardoor zakt de olie temperatuur ook iets.

dat vierkantblok waar je je oliefilter aan vast schroeft zorgt daarvoor
Gebruikersavatar
door stefan944
#1010780
Benjamin schreef:olie word weer gekoeld door kvs en andersom, als je koelvloeistof dus kouder is als de olie en je zet je kachel aan word je kvs kouder daardoor zakt de olie temperatuur ook iets.

dat vierkantblok waar je je oliefilter aan vast schroeft zorgt daarvoor
klopt, maar niet direct, onmiddelijk 4 graden als je de blower of licht aanzet....
Gebruikersavatar
door 16VG60
#1010802
Nou mijne is vandaag aan de kook geraakt met dit weer! :?
door Benjamin
#1010805
stefan944 schreef:
Benjamin schreef:olie word weer gekoeld door kvs en andersom, als je koelvloeistof dus kouder is als de olie en je zet je kachel aan word je kvs kouder daardoor zakt de olie temperatuur ook iets.

dat vierkantblok waar je je oliefilter aan vast schroeft zorgt daarvoor
klopt, maar niet direct, onmiddelijk 4 graden als je de blower of licht aanzet....
dat is ook weer zo.

met dit weer je auto aan de kook? dat doe je goed dan
Gebruikersavatar
door tempel
#1010806
Vreemd,heb ik nog nooit gehad met mijn Golfjes.Kachelradiateur van een Golf zit geen kraan op,staat altijd open.als de temperatuur daalt door extra koeling,moet de thermostaat dit bijregelen.Heb met -15 eens een keer zonder gril gereden met een ouwe Datsun,toen trad het verschijnsel wel op.
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1010807
stefan944 schreef:
NeFReT schreef:nou er toch zo topic bestaat heb ik een soortgelijke vraag

hoe zit dit dan met het olie temp in je mfa displaytje?

stel je rijdt normaal en je mfa geeft olie temp 92 aan.

je zet je blower aan(niet je vriendin maar kachel :P) olie temp zakt naar de 86 ofzo.

zet je hem weer uit en hij springt weer richting de 92.

gaat/ging om een mk2 g60
Dat had mijn 1990 mk2 edition ook.
Waarschijnlijk daalt de spanning op de meters in je dashboard een beetje doordat de blower aan gaat. Niks raars. Doet waarscijnlijk hetzelfde als je je licht aan/uit zet...
bij mijn gti gaat de olietemp in de mfa omhoog als ik de blower aanzet....
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]