VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door PO59
Heb recentelijk een Passat CC 1.8 TSI besteld en wil hem eigenlijk - zodra ik hem heb - een boost geven door hem te laten tunen. Zodoende krijg ik 200pk ipv de geleverde 160pk terwijl ik dan wel zo'n Eur 4000 bespaar ..

Vraag:

Is dit verstandig ?
Wat kan ik van tuning verwachten ?
Wordt deze tuning alleen door Wittebrug/ABT aangeboden en zo ja wat kost dat dan precies ?
Is tuning alleen een pk-boost of kan je pakketten apart bestellen die velgen ed bevatten ? ..
Is er nog iets anders waar ik rekening mee moet houden ? Zoals bv hoe tuning zich verhoudt tot fabrieksgarantie ..

Bedankt voor de info/hulp ..

PS. Zie overigens heel weinig berichten over de CC, nog minder rijervaringen terwijl er - zegt men - toch al een (flink) aantal zijn verkocht ? Heeft iemand al ervaringen met dit nieuwe model ? ..
door 16VG60
Zijn misschien wel een aantal verkocht, maar nog niet veel geleverd! ;) ;)

Ik zou gewoon naar PON gaan, die kunnen hem zo voor je tunen!
door Rogerrr
ik raad je aan om de tuning via de VW dealer te laten doen. Kost iets meer, maar dan houd je gewoon de fabrieksgarantie.

Heb zelf een cc TDI automaat (140 pk). Qua trekkracht overtreft ie alle verwachtingen. Heb zelf ook tuning overwogen, maar toen ik 'm eenmaal had, bleek dat zeker niet nodig te zijn :mrgreen:

Nog een advies: :???: wanneer je de auto zelf wast, leg de sleutels binnen neer. Door het keyless entry systeem, opent de auto zichzelf steeds zodra je er langs staat. Op zich niet zo erg, maar de ramen gaan tegelijkertijd ca. een halve cm open

De ervaring is in 1 woord: SUPER 8)
Veel plezier met je nieuwe aankoop!
door seventhirteen
net op tv gezien dat de wagen zichzelf in parkeert ..helemaal geweldig
door timberland
DrHardstyle16v schreef: trouwens ABT wordt door JD engineering gedaan bij mijn weten
dat is gelukkig niet waar.
alleen de modellen van Pon de zogenaamde "special editions" worden soms bij jd geschreven.
ABT laat zijn auto's chippen bij een degelijk duits tuningbedrijf

maargoed On-topic,
de Passat CC is een superfijne auto om mee te rijden.
en 160pk is in het begin zeker genoeg.
mocht het je toch tegenvallen kun je hem bij de dealer laten chippen voor meer vermogen. en voor de prijs een zeker leuke upgrade
door edwin0203
Ik heb ook een Passat CC besteld, ook een 1.8 TSI.
Als het goed is word hij in Januari afgeleverd!!!
Ik kan haast niet meer wachten....

Ik zit er ook over na te denken om hem te laten tunen naar 200 PK.
Maar ik wacht eerst even af hoe hij rijdt, en of het optrekken wel snel genoeg gaat voor mijn gevoel.

ik hoop dat iemand iets meer weet over velgen etc.
Misschien dat er in loop van tijd meer mensen zich hier aanmelden met een Passat CC...
door Capo
Rogerrr schreef:ik raad je aan om de tuning via de VW dealer te laten doen. Kost iets meer, maar dan houd je gewoon de fabrieksgarantie.

Heb zelf een cc TDI automaat (140 pk). Qua trekkracht overtreft ie alle verwachtingen. Heb zelf ook tuning overwogen, maar toen ik 'm eenmaal had, bleek dat zeker niet nodig te zijn :mrgreen:

Nog een advies: :???: wanneer je de auto zelf wast, leg de sleutels binnen neer. Door het keyless entry systeem, opent de auto zichzelf steeds zodra je er langs staat. Op zich niet zo erg, maar de ramen gaan tegelijkertijd ca. een halve cm open

De ervaring is in 1 woord: SUPER 8)
Veel plezier met je nieuwe aankoop!
De een is met 100 PK tevreden, de ander met 140 PK en weer een ander zegt dat het leven pas begint bij 200 PK........ :mrgreen:

Ieder voor zich!
door msspitbull
Je mag toch niet harder als 120 in nederland. :oops:
MAAR WEL IN DUITSLAND YIPIEEEEE :D

msspitbull
door Pilsman
msspitbull schreef:Je mag toch niet harder als 120 in nederland. :oops:

msspitbull
je mag dan wel 120, maar hoelang wil jij erover doen om dat te halen :lol: je snapt me :D
door Erik-Jan
Pilsman schreef:

msspitbull
je mag dan wel 120, maar hoelang wil jij erover doen om dat te halen :lol: je snapt me :D
wil je geloven met mijn 1.0 in iets meer dan 10 sec. als je maar goed schakeld en flink doortrekt...

Tunen door ABT is een aanrader puur omdat je dan, zoals hierboven al vermeld staat, je jou garantie behoud...
Laatst gewijzigd door Erik-Jan op 04 dec 2008 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
door VAG79
Je moet in de gaten houden dat je met tanken 98 pakt, maar mischien deed je dat al.

Je zal zeker weten blij zijn met de tuning, het is namelijk een bizar verschil!
door Dr-Bob
Is het niet zo dat een goede tuner de fabrieksgarantie over neemt???

Kerel erderop bij mij werkt bij de dealer en die had een hele poos geleden er al één thuis staan in het wit.
Wt een super vette bak met zwart dak.
Hij heeft nu een Golf 6 :?
door VAG79
Dr-Bob schreef:
Kerel erderop bij mij werkt bij de dealer en die had een hele poos geleden er al één thuis staan in het wit.
Wt een super vette bak met zwart dak.
Hij heeft nu een Golf 6 :?
Dat krijg je als je autoverkoper bent, dan moet je rijden wat je van je baas meekrijgt :mrgreen:
door subdubber20VT
Erik-Jan schreef:
Pilsman schreef:

msspitbull
wil je geloven met mijn 1.0 in iets meer dan 10 sec. als je maar goed schakeld en flink doortrekt...

Tunen door ABT is een aanrader puur omdat je dan, zoals hierboven al vermeld staat, je jou garantie behoud...
Yeah right

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 8&cache=no

17,7 seconden op de 100.. is eerder richting de 20 dan de 10 seconden hoor ;)

Die "Ratio App"... die hoort bij de laad[…]

Lekkage/water is zo'n beetje het vervelendst wat j[…]

Nadat ik vorige week bij de dealer was geweest kon[…]

Op mijn T-Roc Cabrio ook van Continental de 4-seiz[…]

Fox met een airbagstoring

Ik heb nl ook een Fox die begint met een airbagsto[…]

Ik vind de druk wel enorm snel dalen als de pomp s[…]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]