- 07 nov 2024 22:05
#2851327
laast heb ik onze touran 1.6 16v fsi een beurt gegeven. bij het terug zeten van de luchtfilter behuizing/ engine cover.. hoorde ik plastic er in en ja hoor zit een gat in. ik wist als dat die uit elkaar aan het vallen was. maar plastic er uit gehaald.. en gewoon terug gezet.
na paar 100 km rijden kwam check engine light weer is zijn lelijke kop showen een P2096 { Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1}
ging er gelijk vanuit dat dit met de luchtfilter behuizing te maken had, dat die valse ( te veel) lucht binnen krijgt.
beetje lopen kijken voor een nieuwe behuizing.. maar 1 te vinden en die had schade.. nieuw niet aan te komen.
heeft toenvalig iemand ooit bij de 1.6 fsi ( touran/mk5/mk4/jetta/caddy) een luchtfilter behuizing van de andere versies geinstaleerd ? die behuizing zit boven de versnelling bak en onder de accu. ik vind die mooier.. hoor het graag
na paar 100 km rijden kwam check engine light weer is zijn lelijke kop showen een P2096 { Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1}
ging er gelijk vanuit dat dit met de luchtfilter behuizing te maken had, dat die valse ( te veel) lucht binnen krijgt.
beetje lopen kijken voor een nieuwe behuizing.. maar 1 te vinden en die had schade.. nieuw niet aan te komen.
heeft toenvalig iemand ooit bij de 1.6 fsi ( touran/mk5/mk4/jetta/caddy) een luchtfilter behuizing van de andere versies geinstaleerd ? die behuizing zit boven de versnelling bak en onder de accu. ik vind die mooier.. hoor het graag