VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2845733
Ik heb een Volkswagen Tiguan 2.0 4 wd bouwjaar 2016
Mijn vraag is: "Hoe kan ik het panorama dak resetten?"
Het probleem van het dak is dat hij een stukje opengaat en daarna stopt hij. Ik kan het dak heel makkelijk met de hand door het punt, waar het dak stopt, heen draaien. Wanneer ik door dat punt ben en het dak verder wil openen met de knop dan gaat hij dicht en stopt op het punt waar hij vanuit dicht stand stopt.
Ik hoop dat resetten de oplossing is want de dealer zegt dat er een nieuw dak in moet a €2800,00
#2845738
... zal de zogeheten "pinch" beveiliging zijn... zodra de motor weerstand voelt stop deze met draaien. Het dak loopt blijkbaar niet soepel genoeg en moet het eens goed onderhoud hebben en opnieuw gesmeerd.
#2845765
Als het goed is kun je hem opnieuw inleren door de knop in te houde, hoewel het wel vreemd is dat ie het van beide kanten doet.

@Mari: De anti-pinch beveiliging is een inklem beveiliging die alleen werkt bij sluiten (inklemgevaar) en laat het dak normaal niet stoppen maar reverseert. Als het dak stopt bij open gaan is er iets anders aan de hand.
#2845784
Hij stopt telkens op dezelfde plek, alsof hij dat als een eind stand ziet.
Handmatig voel ik geen verschil, het gaat heel makkelijk.
Daarbij komt dat ik het dak nauwelijks gebruik.
Bij het eerste model kun je via de knop het dak resetten maar bij de 2e generatie weet ik niet hoe je hem kunt resetten.
Het aparte is wel dat voordat het dak problemen gaf het display vervangen is omdat allerlei functies uit vielen.
Sindsdien doet het dak het niet meer, kan toeval zijn maar mss is het te verhelpen door te resetten.

Hoor graag
#2845829
Nee de rollo en het glaspaneel hebben een verschillende motor.
#2845890
Is het niet een comfort stand? Of gaat ie niet verder als je nogmaals op open drukt?
#2848660
Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat het dak en de zonnescherm niet gekalibreerd zijn.
Ook de datum die daarbij staat is klopt niet, de kilometerstand klopt wel.
De dealer zou het dak alsnog kalibreren.
Het "mooie" is dat het dak en scherm helemaal niks meer doen. Reactie dealer, we zeiden toch dat het dak stuk is en vervangen moet worden.
Wat een toeval of wat een oplichters.
Heb al eerder een akkefietje gehad met de airco van mijn TT 3.2 cabrio. Dealer, we hebben de lekkage gevonden helaas is daardoor de pomp stuk, kosten €1800.
Niet gedaan, andere audi gekocht in Duitsland van werknemer Audi toevallig ingenieur op de airco afdeling. Ik het probleem voorgelegde zijn reactie was dat die pompen bijna nooit stuk gaan. Hij adviseerde mij om een second opinion te doen. Daaruit bleek dat de pomp helemaal niet stuk was, oplichters.
Verschillende dealers, helaas wel zelfde groep.
Helemaal klaar met die groep. Heeft iemand een oplossing/idee hoe te handelen?
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]