VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2838972
Hallo allemaal,
Ik heb een VW New Beetle Cabrio bj 2005 en sinds vorig jaar heb ik lekkage bij zware regenval tot wel 3 liter water vooral op de achtermat achter de bestuurdersstoel. In januari het cabriodak laten vernieuwen, maar helaas dat was niet de oorzaak. Ook de parafan volledig gereinigd en is volledig lekvrij. Ook met een tuinslang overal langs geweest, geen resultaat, alleen de bodem is nat niet de zijkanten van de vloermatten, de pedalen zijn ook droog.

Hebben jullie ervaring met waterlekkage in een New Beetle cabrio (2005), waar kan het vandaan komen?
Dank en groet,
#2846686
Jan is maar liefst 7 hele minuten online geweest na zijn aanmelding, nooit meer gezien. Derhalve lijkt het mij stug dat hij een antwoord zal geven. Het enige wat ik kan bedenken is om het hele interieur uit de auto te bouwen, dak dicht en de auto sproeien met de tuinslang. Als je iemand hebt die binnen zit tijdens het sproeien kun je wellicht achterhalen waar het vandaan komt.
#2846688
Hallo Guido,

Ik heb zelf ook een cabrio (Golf 4 uit 2002) en ik heb soms ook waterschade. Bij mij druppelt het langs de bestuurdersraam naar binnen. Gelukkig kan je de ramen opnieuw stellen. Dit kan ik bij mijn auto zelf aan de onderkant van de deur doen (er zitten daar namelijk 2 schroefjes), maar ik weet niet of dat bij jou auto ook lukt.

Normaal gezien kan een ruit naar boven en naar beneden, maar soms is het probleem dat het raam juist naar de rubberen randen toe moet worden geduwd. In dit geval moet de binnenkant van de deur open worden gemaakt.

Als dit niet het probleem is, is het misschien mogelijk om te kijken waar het water vandaan komt: Meestal laat het water kringen of sporen achter die dan weer opdrogen.

Hopelijk helpt dit.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]