VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door bjkli
#2685849
als je naar de carwash gaat die blazen je auto toch ook droog ! dus niks zandstralen en je kunt trouwens met de tuinblazer de gewenste luchtsnelheid regelen en voor een paar tientjes kom je ze tegenwoordig tegen.

ik doe dit al zeker 7 tal jaren en ben echt tevreden je blaast geen hete lucht he :LOL: gewoon een 2tal meter afstand houden en werkt perfect simpel en je maakt zeker geen krassen
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2685874
Gewoon je auto zo droog mogelijk afspoelen.... En dan een goede mf droogdoek...

De delerium en de droogdoek van Monello zijn goede!

Gyeon heeft er ook net een week 1 op de markt... Schijnt ook een topper te zijn!

Tegen kalkvlekkken of om je wax een boost te geven kan je een paar pufjes detailer gebruiken
Gebruikersavatar
door vwgolf3gt
#2686105
mijn 106 hoef ik niet af te zemen. kan het zijn dat op een slecht onderhouden lak minder kalk te zien is, omdat bij een gepoetste auto's de druppels er als bolletjes op liggen en bij ongepoetste auto's het een waas water is.
Gebruikersavatar
door Zluytr
#2687526
Dat komt niet door het polijsten hoor! De wax/sealant/coating die je na het polijsten opbrengt zorgt ervoor dat het water afgestoten word ;)
#2700715
Als ik klaar ben met wassen dan haal ik de sproeikop van de tuinslang af. Hierdoor krijg je veel water maar weinig druk, dus ook weinig gespetter. Vervolgens ga je het water wat op delen ligt er af laten stromen door de tuinslag zo dicht mogelijk bij de lak te houden. zo droog je als het ware je lak al.

Tenslotte pak je een droogdoek en dan ga je alles netjes nog nadrogen. Het klopt inderdaad, als je auto nog over een goede waxlaag heeft, dan stroomt het water er veel beter van af.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]