VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1683133
Gister maar eens wat spullen met o.a. enige cleaner van Autoglym en vinyl & rubber care van Autoglym besteld bij Car Clean. Ik ben benieuwd of ik mijn motorruimte er mooi schoon mee krijg. :D
Gebruikersavatar
door Baytjeh
#1683149
Pas geleden de motorcompartiment van een mk4 schoongespoten met DASTY van de wibra (1,99€).

Wat doet dit spul wonderen zeg, motor zag er weer heel netjes uit :tu:
door tijnoo
#1683158
wat het best werkt is de industrial cleaner van dreumex.. insprayen en terwijl de motor loopt en warm is, met heet water afspuiten. zodat de boel snelw eer verdampt ;) en die witte vlekjes is oxidatie van aluminium. moet je bij de metaalboer conserveermiddel kopen dan gebeurt dat niet ;)
Gebruikersavatar
door GTI_Venlo
#1720548
jammer dat de wibra midden in het centrum ligt voor die dasty :P
want ik kom met mijn auto echt niet die parkeergarage in of uit :lol:
Gebruikersavatar
door Mk2Niels
#1763068
MK2-VRT schreef:
Mk2Niels schreef:Ik takel het blokje er gewoon even uit, kan je mooi overal bij
Leg je de auto ook op het dak, om even de onderkant schoon te maken ? :D
Al gedaan
door Demi
#2702721
Toen ik Vrouwlief een MK3 Cabriotje cadeau deed was ik blij dat de motorruimte niet gecleand was, zo kon ik mooi zien waar eventuele vloeistof lekkages waren. gelukkig was dit niet het geval op het kleppendeksel pakking na. Maar het motorblok was af fabriek ingespoten met een blanke tectiel welke na verloop van de jaren geheel vergeeld was en dit zag echt niet uit. Zand, stof, olie aanslag ontsierde het blok. Ook het kleppendeksel had corrosie en de verf bladderde er vanaf. koelwaterbol had aanslag van binnen en meerdere dingen stonden mij niet aan. Kortom het motorruim kon wel een opfrisbeurt gebruiken.

Ik ben in het bezit van een karcher warmwater stoomcleaner en die wilde ik gaan inzetten om de strijd aan te gaan. Eerst heb ik blokje ingespoten met dasty (wibra multie reiniger) even laten intrekken en toen zorgvuldig en met verstand gaan cleanen met 150 bar op 90 graden. Vuil en vet en blanke tectiel verdwenen als sneeuw voor de zon.

De corrosie aanslag op de versnellingsbak heb ik ingespoten met zettex
Afbeelding

hiermee krijg je de ergste aanslag weg en is een wereld van verschil. Tja het gaat er niet meer uitzien als "net uit de fabriek" maar schoon en zuiver krijg je het wel.

Na de wasbeurt alle bekabeling en elektronica en stekkers verbindingen droog geblazen met perslucht en ingespoten met vocht verdrijver WD40

Toen de grootste klus :? alles weer voorzien gaan van een nieuw verflaagje :SCRATCH:
Dus blokje uitgekleed tot op het bare metal dus alle slangen en kabels opzij, kleppendeksel gedemonteerd en nog wel meer zaken los gedraaid, boormachine met staalborstel in de aanslag en gaan met die banaan, primeren, lakken, drogen, monteren ....... klaar :D

resultaat

Afbeelding
Stuur en stoelverwarming

Dit kun je in het climate menu instellen. ;-)

Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx