VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
door HaroldS
#2823855
In mijn Golf 6 met RNS 510 kan ik mijn muziek prima afspelen. Echter wanneer ik de USB stick loshaal en in de pc stop, dan is deze corrupt en kan ik deze niet lezen.
Hoe kan ik een USB stick veilig loshalen in de auto zodat ik de data kan benaderen op de pc?
Kan nergens een optie vinden om het afspelen te stoppen of de USB stick te detachen.
door Mari
#2823861
... een USB-stick raakt alleen corrupt wanneer je deze tijdens een schrijfactie naar de USB-stick verwijderd (ook niet in alle gevallen), dus nooit tijdens het lezen vanaf de USB-stick. Op computers heb je de optie wel, om hardware veilig te kunnen verwijderen... maar wie maakt daar gebruik van, ik niet ;-)

Dat je PC zegt dat ie corrupt is kan allerlei oorzaken hebben, veelal krijg je de optie om hem te laten "herstellen"...

Welk Operating system draait er op je computer? hoe is de USB-stick geformatteerd? Probeer eens een andere USB stick, waarop je muziek hebt geplaatst met je PC...
door HaroldS
#2823868
Dank je Mari voor je antwoord.
Helaas krijg ik de data niet meer hersteld, ook niet met Easeus software, Dosprompt of iets anders. Hij de stick gewoon niet benaderen. Dit al vaker meegemaakt. En dan stop ik hem weer in de auto en dan kan ik weer gewoon muziek afspelen.
Soms met heel veel geluk kan ik na loskoppelen in de auto wel de stick lezen op de computer.
Verkenner loopt er helemaal op vast in W10, properties opvragen gaat niet, kan niet eens submenu tevoorschijn krijgen. Ook op laptop geprobeerd, maar helaas. Ligt echt iets aan in gebruikzijnde bestanden door het mediasysteem van de RNS.
Zelf al 20 jaar ICTer :) Maar dit krijg ik niet opgelost.
door Mari
#2823871
... wat doet een andere USB-stick? Als de radio hem gewoon kan lezen, dan is ie niet corrupt/defect, dat de computer er niks mee kan, dat hoeft niet aan de hardware te liggen, kan ook de software zijn.

Windows is er in de loop van de jaren ook niet beter op geworden... heb je het al geprobeerd met een eerdere versie van Windows (en dan bedoel ik niet 8, maar liefst 7 of nog eerdere versie!). Veel problemen in Windows worden veroorzaakt door foutieve drivers of het ontbreken ervan... maar dat zou jij als ICTer toch moeten weten... ;-)
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]