VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen VWForum archief
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Hakkers
#1031997
Help de moderators VWForum schoon te houden!

Ik kon het oude topic niet terugvinden, vandaar deze nieuwe en gelijk een sticky :)

Continu zijn er op vwforum "oude" topics te vinden, verkochte onderdelen, doodgevallen discussies e.d. vragen die beantwoord zijn, meetings die geweest zijn e.d. door dit soort dingen komt het forum vol te staan met oude "rommel" verder hebben we nog topics die verkeerd geplaatst zijn door leden (foutje is menselijk ;) )

Nu hebben we laatst eens een goed overleg gehad met de crew, en hebben we besloten de aanpak wat te veranderen:

Informatieve topics die dood zijn laten we staan (vragen die dus beantwoord zijn, discussies die duidelijkheid hebben gebracht e.d.) waarom?
zo kan de zoekfunctie nog beter gebruikt worden, want voor een probleem met mijn golf 2 is de kans groter dat ik in de goede sectie het antwoord vind.

Wat gooien we wel weg (het archief in)?
Verkooptopics waarvan de producten verkocht zijn
Topics die op aanvraag van de user verwijderd mogen worden

Wat wordt verplaatst?
Alle topics die verkeerd geplaatst zijn. Dus bijvoorbeeld een probleem met een golf 5 in VW algemeen. Dit topic zal de crew dan verplaatsen naar golf 4,5,6 Bora en Jetta problemen. Zo kun je zelf ook nog wel heel wat voorbeelden bedenken van verkeerd geplaatste topics.

Hoe weet een moderator wat er moet gebeuren?
wij hebben een eigen soort van routine om secties door te spitten op issues zoals hierboven vermeld, aangezien wij ook mensen zijn, en dus fouten maken, zien wij niet altijd alles.

Maar jullie leden kunnen ons daar een handje mee helpen.
Hoe doe je dat zodat het voor iedereen gelijk duidelijk is?

Verplaatsen/sluiten van topics:
Zie je een topic dat verkeerd geplaatst is of op slot mag? Druk dan op het uitroepteken bovenaan het topic om het te melden. Als je er met de muis op gaat staan zie je ook: "Meld dit topic". Druk op die knop en zet er een toelichting bij, bijvoorbeeld (verplaatsen naar golf 4, 5, 6, bora en jetta) het onderwerp van het bericht spreekt voor zich denk ik.

Als laatste hebben we nog een soort van opruimen:
Topics leegmaken.
Wat wordt hier mee bedoeld?
Neem bijvoorbeeld een verkooptopic: je hebt al 3 pagina's met upjes, mensen met interesse, maar uiteindelijk toch weer niet, en dat soort geneuzel. je wilt dan graag dat alleen je eerste bericht blijft staan. Ook dit kunnen wij als moderators voor je regelen. Ook hiervoor kun je de meld-knop gebruiken.

Als we met z'n allen hieraan meewerken (leden en moderators dus) dan denk ik dat we het forum nog schoner kunnen houden dan dat ie al is :)

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking! en thnx naar Domenico voor het idee.

VWForum Crew
Laatst gewijzigd door Hakkers op 25 dec 2008 15:27, 3 keer totaal gewijzigd.
door GSPT
#2705810
Wouterp schreef:
Fritsdeblitz schreef:En stoppen met te dure rommel 30 keer te uppen Gooi het inde kliko of maak het betaalbaar thanks
Of in elk topic welke je interessant vind. ' deze ga ik volgen' schrijven.....
Een beter(e wereld) forum begint bij jezelf.
Wat een onzin.... Zo doe ik dat ook... :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door Wouterp
#2705819
GSPT schreef:
Wouterp schreef:
Fritsdeblitz schreef:En stoppen met te dure rommel 30 keer te uppen Gooi het inde kliko of maak het betaalbaar thanks
Of in elk topic welke je interessant vind. ' deze ga ik volgen' schrijven.....
Een beter(e wereld) forum begint bij jezelf.
Wat een onzin.... Zo doe ik dat ook... :SCRATCH:
Ik doel hier op topics als
- help mijn ruitenwisser werkt niet
Heb je iets toe te voegen aan de informatie, dan kun je dat doen. Maar nutteloze opmerkingen zijn niet van waarde.

Maar niet een garage topic waar het beleefd is te melden dat je interesse heb voor iemand project.
Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]