VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alle andere offtopic
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ArjenE
#526442
dan begin ik hier weer met een vos:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door AngelofLove
#526502
Heeft iemand nog tips voor foto's maken van een auto? (positie, zoom/geen zoom etc)??? Ik krijg ze nooit helemaal scherp. Dan is bijvoorbeeld de voorkant wel scherp maar de achterkant weer niet enzo. Zal wel iets verkeerd doen, maar ben dan ook nog maar een noob op dit gebied :D
Gebruikersavatar
door BA_Old_no7
#526709
Hier wat foto's van kijkduin en scheveningen, alleen bij de laatste (met de vogels) is de horizon in het midden, maar de foto vind ik zelf wel gelukt.

Wat vinden jullie? Let maar niet teveel op de sluitertijd, maar meer op de foto ideetjes :mrgreen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=T6QGSV6S
Klik op de foto voor een wallpaper-formaat!

Meningen/suggesties zijn altijd welkom!
Gebruikersavatar
door GolfDTMIII
#526769
mooie foto's BA :wink:

Ben ook nog ff bezig geweest in Drenthe.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Vinden jullie ervan ?
Gebruikersavatar
door Ruben
#526837
Zo, afgelopen weekend weer het festival gehad: Acoustic Strings 2007 en zoals verwacht het was helemaal geweldig. Ik zat dicht bij het vuur, mijn vader heeft alle artiesten geregeld. Ik help waar ik kan.

http://www.mijnalbum.nl/Album=7TI3VHAH

Ik heb met mijn eigen camera foto's geschoten (Canon Powershot A80) en voornamelijk in de M modus (instelbare sluitertijd en diafragma opening). En iso stond op 400 (kan niet hoger) en lichtbeeld op auto enz...

Maargoed het blijft vreselijk moeilijk om duidelijke foto's te maken vanwege al dat tegen licht en relatief gezien weinig licht dat de juiste kant op schijnt.

Er staan nu nog maar een paar foto's op, deze zijn aangepast voor mijn schermresolutie. Ik zal straks nog wat meer foto's uploaden. Naast het bijknippen heb ik soms nog een microfoon standaard of dergelijke zaken verwijderd om te zorgen dat je niet afgeleid word als je naar de foto's kijkt.

Verder heb ik met de 2 camera's foto's geschoten:
Canon EOS 400D
Canon Powershot A640
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... /index.asp

Zelf heb ik het idee dat de A640 mindere kwaliteit foto's schiet als mijn eigen camera, veel ruis in het beeld. Wel een groter bereik bij bijvoorbeeld de instelbare iso waarden (tot 800 meen ik). Maar wel minder opname functies.

De EOS is natuurlijk erg mooi, maar het viel nog niet altijd mee om een super foto te schieten. Vooral het focussen en licht opname is een probleem. De artiesten gaan helemaal los dus bewegen heelveel.

Ik begreep dat er van Panasonic een DSLR aankomt met permanent scherm zoals normale digitale camera's ook hebben. Dus geen (bij concerten storende) klapperende spiegel meer en je kunt precies zien wat je doet.

Wat zeggen jullie, nog tips voor een goede camera? Een DSLR word mijn volgende camera, Canon ken ik en bevalt goed.

Maar wat ik het liefst hoor, commentaar op mijn foto's en tips om het bij het volgende concert nog beter te doen!

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
door Gerald1300
#526854
Ik ben op zoek naar een mooie spiegelreflex camera maar kan alleen maar superknetter dure vinden en wil toch wel zo'n camera hebben

Wie weet er nog 1 te koop ? :D
MP is me veel te duur :oops:
Gebruikersavatar
door KatirZan
#526898
canon 400d :) nog geen 650 euro inc. lens en zeker een goede camera om mee te beginnen ;) canon heeft nu ook een actie, dus vraag hier naar!
Gebruikersavatar
door Gerald1300
#526942
Ik wil graag ff wat ge-photoshopped hebben als dit kan....

het gaat om dit plaatje
http://www.vwforum.nl/photopost/watermark.php?file=1566

Wil mooie Porsche velgen eronder hebben om te kijken of het wat lijkt

het gaat om die gladde porsche velgen....

Graag ff een reactie :D
Gebruikersavatar
door BA_Old_no7
#527041
Gerald1300, zou je graag helpen, maar dit is geen fotoshop topic :mrgreen:

Ik betrap mezelf vaker op foto's met de horizon teveel in het midden...
Over een tijd ga ik naar Sauerland, (helaas niet met de Golf) maar ga dan wel wat vette foto's schieten, zover het me lukt :wink:
Gebruikersavatar
door Mikey
#528845
AngelofLove schreef:Heeft iemand nog tips voor foto's maken van een auto? (positie, zoom/geen zoom etc)??? Ik krijg ze nooit helemaal scherp. Dan is bijvoorbeeld de voorkant wel scherp maar de achterkant weer niet enzo. Zal wel iets verkeerd doen, maar ben dan ook nog maar een noob op dit gebied :D
Tja, ben je bekend met de kreet: 'de fotograaf maakt de foto, niet de camera'? Oftewel, de fotograaf bepaald de uiteindelijke kwaliteit van de foto. Natuurlijk kunnen de goede instellingen daar wel iets bij helpen.

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk reflectie op de auto te voorkomen door het juiste standpunt te kiezen en zorg er ook voor dat je niet tegen de zon in staat te fotograferen.

Verder komt die onscherpheid in je foto's vanwege de lage diafragma-waarde. Hoe lager het getal op je camera, hoe wijder het diafragma open staat, hoe minder scherpte-diepte (voorkant scherp, achterkant wazig) je creert. Het is dus belangrijk als je dit niet wilt, te kiezen voor een hogere diafragma-waarde. In de buurt van de 7 of 8 zit je al redelijk goed. Houdt er wel rekening mee dat je bij deze getallen het diafragma iets meer 'knijpt'. Je zult dus langere sluitertijden moeten kiezen. Op deze manier zul je de hele auto nagenoeg scherp erop krijgen.

Het standpunt waarop je een auto fotografeert is ook weer afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik zelf fotografeer zoveel mogelijk laag bij de grond, dat kijkt wat lekkerder. Maar fotograferen vanaf een hogere positie is ook absoluut geen afrader, vooral details pak je daarmee lekker mee.

Als laatste het gebruik van de zoomfunctie op je camera. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar in het geval dat je een compact hebt dan zal ik zoomen afraden. Bij een spiegelreflex camera zou ik persoonlijk op ongeveer 50mm schieten, dit benadert de realiteit (de mens kijkt ook ongeveer op dit niveau) het beste. Zet je de camera op groothoek (<28mm) dan krijg je meestal langgerekte motorkappen en andere vervormingen. Soms kan dit natuurlijk wel voor een leuk speels effect zorgen, maar dat is nogal persoonlijk.

Verder gewoon lekker blijven oefenen en plezier beleven aan je hobby, dat is het belangrijkste.

Hieronder nog een kleine impressie van een kleine fotoshoot met een Lupo:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Mikey
#528852
Ok, dan nog eentje om t af te leren:

Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 166
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]