VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door User16
#2851126
Hoi!

Sinds deze zomer ben ik een troste bezitter van een VW T-Roc uit 2021.
En in dezelfde zomer (hoe kan het ook anders) heeft deze auto ons laten staan met een lege accu. Eenmaal terug van vakantie (11 dagen) had de accu geen voldoende vermogen om de motor te starten.
Het digitale dashboard en de verlichting werkte nog wel, maar de elec kofferklep bijvoorbeeld weer niet.
Na overstarten ging de reis naar huis zonder problemen en is de accu weer opgeladen en geeft het enkele weken later ook geen problemen meer.

Maar er is natuurlijk wel een onderliggende oorzaak want 11 dagen zou toch moeten kunnen. Dus met een stroomtang de pluskabel gemeten in ruststand. In dit geval is ruststand:

Auto + motorkap los maken
Deuren op slot
Twee uur wachten
Zonder sleutels mee te nemen (om (keyless triggers te voorkomen) motorkap openen en stroomtang erop.

De waarde die ik dan meet zit tussen de 0.72 en 0.83 ámpere. Ik vind dit aan de hoge kant maar goed, wat is normaal?
De accu is een 59 ah, 640A.

Zijn hier meer T-Roc gebruikers die de lekstroom van hun auto weten en willen delen om een kleine vergelijk te maken?
door vwbasm
#2851127
Ik ken de T-Roc niet specifiek maar een gemiddelde ruststroom ligt toch wel een factor 10 lager.
Bij een continu ruststroom van 0.8A kun je met een week of 2 inderdaad wel in de problemen komen dus goed lijkt me dat niet.
Probeer eens over de zekeringen te meten, wellicht kun je dan een grootverbruiker achterhalen.
door Mari
#2851128
... sluit de motorkap eens... want als het systeem ziet dat deze open is gaat de boel niet in "sleepmode" en blijft er stroom lopen...

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]

Lekstroom

... sluit de motorkap eens... want als het systeem[…]

Aaah zo. Fijn dat je wederhelft af en toe wilt hel[…]

Raar geluid stuurhuis golf 7

Hallo, Ik heb al lange tijd een raar geluid ergen[…]

Lampje Airback gaat branden

Bekend probleem bij de mk4 platform. Voor mijn mk4[…]