VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mike23
#2811524
Beste forumleden,

De polo van mijn vriendin heeft helaas last gekregen van twee probleempjes, en ik hoop dat iemand me hier wat verder mee kan helpen.

Het eerste probleem is dat als ze met de auto op een constante snelheid rijdt(ook met cruisecontrol) dat auto begint te schokken. Als je gas geeft of gas los laat is dit weer weg. Ook is niks te merken van vermogensverlies of iets dergelijks. Ik heb de auto uitgelezen en ik kwam een foutmelding tegen op de MAP sensor, deze gedemonteerd en hier zat een flinke zooi op en kon deze onmogelijk nog werken naar mijn inzien. Ik heb de sensor vervangen maar helaas geen verbetering. Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken of iemand ervaring met dit probleem?

Tweede probleem wat zich voordoet is dat de airco niet meer werkt. De airco is pas geleden bijgevuld (2/3 weken terug) en was tot kort ook ijskoud. Maar hij werkt nu helaas niet meer. Het AC lampje brand overigens wel. Ik hoor ook geen magneetkoppeling klikken of het toerental zakken als ik op het AC knopje druk. Ook hier kwam ik een foutcode van tegen bij het uitlezen maar aangezien ik met delphi uitlees kwam ik op een algemene code uit en hier kon ik op internet alleen over vinden dat je met een geschikt programma in specifieke modules moet komen om de fout te achterhalen.

Ik hoop dat iemand me wat tips kan geven!

Bij voorbaat dank,

Mike

Volkswagen polo 1.4 16v uit 2004. Motorcode BBY
#2811528
vacuum slang naar de map sensor niet kapot/lek ?

betreft je airco probleem.
stekker van de magneetkoppeling afhalen.
meet je 12v is je koppeling kapot.
geen 12 volt dan kijken of je relais werkt.
werkt die niet dan dus kapot.
werkt die wel dan zekering controleren.
het is handig als je hier de juiste diagnose apparatuur bij hebt.
want dan kun je het een en ander inschakelen met een druk op je scherm.
door mike23
#2811546
Ik heb volgens mij geen vacuumslang naar de map sensor zien gaan?
Deze sensor zat aan de (zich als je voor de motor staat) linker kant tegen het blok aangeschroefd, in de buurt van de oliepijl stok.

Dan ga ik dit inderdaad eerst een proberen om te kijken of ik met meten iets kan vinden!

En dat klopt helemaal, ik heb me al eens geïnformeerd naar vcds maar de originele versie is toch wat aan de dure kant voor een aantal keren wat uit te lezen :(
#2811591
mike23 schreef:Ik heb volgens mij geen vacuumslang naar de map sensor zien gaan?
Deze sensor zat aan de (zich als je voor de motor staat) linker kant tegen het blok aangeschroefd, in de buurt van de oliepijl stok.

Dan ga ik dit inderdaad eerst een proberen om te kijken of ik met meten iets kan vinden!

En dat klopt helemaal, ik heb me al eens geïnformeerd naar vcds maar de originele versie is toch wat aan de dure kant voor een aantal keren wat uit te lezen :(
ff nagekeken voor je ik ben in de war geweest 9n zit die inderdaad in het blok.
en niet met een vacuum slang.
door mike23
#2811697
Ik begon al aan mij zelf te twijfelen haha.

Maar bedankt voor het uitzoeken :tu:

Helaas nog niet veel verder gekomen.

Iemand toevallig ervaring met VCDS-Lite? De kosten voor de licentie voor VCDS-Lite vallen me namelijk nog mee, en als ik me hier mee zou kunnen behelpen zou dat natuurlijk mooi zijn.
#2811722
heb je wel een kabel dan ?
door mike23
#2811737
patrickmk3 schreef:heb je wel een kabel dan ?

Ik heb een kabel, deze heb ik ook uitgeprobeerd met de gratis versie van vcds lite wat je op de ross tech site kan downloaden en dit werkt.
door mike23
#2811762
Voor zover het probleem in de auto, lijkt het zo te zijn dat na de wissel van de map sensor en een tijdje zo gereden te hebben het schokken 'iets' minder is geworden.

Wel is het zo dat het motormanagment lampje aan gaat en na een aantal KM gereden te hebben ook weer uit gaat. Bij het uitlezen komt steeds de zelfde code weer omhoog.

P1553 Sensor Barometrische druk (F96)/Sensor absolute druk inlaat spruitstuk

Kan hier ook het probleem bij bijvoorbeeld de gasklep liggen die niet helemaal lekker meer functioneert?
door EMDE
#2813335
Hi,

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn airco / polo. Bij mij was de compressor vastgelopen. Lampje brandt dan wel, maar je hoort niets inschakelen, lucht blijft warm en de druk in het systeem blijft op peil. Mocht dit het geval zijn, dan kan ik je aircoherstelservice.nl aanraden. Ik heb € 325 betaal voor het spoelen van het systeem, opnieuw afvullen en het vervangen van de compressor met 2 jaar garantie.
P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]