VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID4
Goedenavond,

Sinds zaterdag ben ik de trotse berijder van een ID.4 Pro Business (Oranje Edition). Bij aflevering heeft mijn verkoopadviseur de VW Connect App gekoppeld met de auto. Het viel mij op dat er in de App een melding staat waarin staat dat er na identificatie aanvullende functionaliteit beschikbaar komt. De verkoper adviseerde mij om deze optie niet te activeren, in verband met allerlei problemen.

Mijn vragen zijn nu, welke functionaliteiten komen er beschikbaar, waarom is daar legitimatie voor nodig en welke problemen kan ik verwachten als ik deze optie activeer? Heeft een van jullie mede ID.4 berijders daar ervaring mee?

Een tevreden ID.4 berijder.
Dag mijnheerdeJonge,
Ik heb ongeveer 2 weken geleden de update gehad naar 3.7 (mijn ID.4 is één van de 1e in Nederland dus nu bijna 3 jaar). De update zou gaan over bi-directioneel verkeer met electriciteit. Wat mij gelijk opviel was dat de connectie met mijn app weg viel. Ben gaan pluizen en die extra's waar ze het over hebben, lijkt o.a. te gaan over het op afstand openen en sluiten van de auto. Leuk detail... voor de ID serie is dit uitgesloten. Andere extra's is onder andere het 'over the air' ontvangen van updates. Ik vermoed dat de verkoper het niet aandurfde om de hoofdgebruiker te activeren want ook daar heb ik sinds anderhalve week problemen mee. Zelfs de helpdesk van Volkswagen Nederland kan je daar niet bij helpen. Die is nog wel bekend bij Volkswagen maar eigenlijk niet meer, is sinds gisteren ook niet meer bekend in mijn ID.4 maar nog wel in mijn app. Geen connectie meer dus. Ik heb vandaag weer een uur besteed om een nieuwe hoofdgebruiker aan te maken maar helaas, dat lukt niet. Ook erg jammer dat mijn Volkswagen garage vrijwel niet bereikbaar is. Afgezien van voorgaande details nog steeds uitermate tevreden over de auto zelf.
Fox met een airbagstoring

Vermoed dat topicstarter niet het hele verhaal ver[…]

En als je in de inlaat startvloeistof spuit loopt […]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]

Wij zijn trotste bezitters van een Caddy 5 cargo […]

Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]

Dankjewel ga ik proberen!