VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID3
  • Gebruikersavatar
#2844623
Heb een ID3 1ste edition. Fijne auto om mee te rijden maar ik begin mij een beetje onveilig te voelen met het gebruik van de cruisecontrol en dan met name de verkeersborden herkenning hierin. Wanneer je auto 100 km rijdt en hij remt terug naar 70 km omdat er op de uitvoegstrook een bord 70 km staat, mag je blij zijn dat er niemand achterop je rijdt. Ook versnelt de auto regelmatig naar 130 km. Krijg dan de melding 130 km herkent terwijl er geen bord 130 km meer bestaat. Het is heel vervelend en zeker niet ontspannen rijden. Gebruik de cruisecontrol dus ook maar niet meer, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Vorig jaar update gehad van de software i.c.m. vervangen accu. Zijn er meer ID3 rijders die hier last van hebben en weet iemand een oplossing hiervoor.
#2844656
Die instelling sprint niet vanzelf terug. Als je die aanpast in bij j acc instellingen blijft deze uit en kijkt hij wel naar borden maar remt hij niet meer af
#2844725
Sinds update naar 3.0.0 heb ik dezelfde ellende. Op een 80km weg tussen Tilburg en Den Bosch waar flitspalen staan, springt ie naar 100 (want N-weg) als er een bord "einde 70" o.i.d. staat terwijl je er maar 80 mag. En inderdaad op A58 springt ie van 130 naar 90 (bij glad wegdek terwijl het droog is) en dan weer naar 100 omdat ie denkt dat het overdag is. Om gek van te worden en nog gevaarlijk ook.
Mijn vraag: welke instelling is het exact?
Bij Verkeerstekenherkenning stond de 'Snelheidswaarschuwing' al uit en 'Waarschuwing bij meer dan' is grijs en staat op 0 km/h.
Bij ACC instellingen vind ik enkel de 'Voorspelling toegstane snelheid' en die staat ook uit.
Dus, welke instelling is het precies?
#2844753
Dankjewel. Gevonden en uitgezet. Vandaag nog niet op de snelweg geweest maar wel op een 100km-weg. Klopt het dat hij dan nog wel automatisch terugschakelt naar een 70- en daarna 50-km weg? Dat deed hij namelijk nog wel en aan de ene kant misschien wel logisch maar ben dan benieuwd hoe hij dan het verschil gaat merken tussen welke borden hij wel en niet moet gaan negeren.
#2844757
Hij houdt bij mij op de snelweg de door mij ingestelde snelheid. Reageert niet meer op de borden met snelheid maar signaleert ze wel. Dus afremmen bij welk bord dan ook vindt niet meer plaats. Vind ik niet erg omdat ik niet altijd in mijn regio op de navi rijd. Vanwege drukte op de weg en ik dan one pedal drive hanteer. Volgens mij remt hij nog wel zelf af bij rotondes. Maar probeer e.e.a. uit nu.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]