VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf VIII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2839643
Ik heb een Golf 8 eTSI 1.5 R line uit mei 2021 met softwareversie 1664.
Sinds een paar dagen verschijnt na het starten van de auto een scherm om je aan te melden voor We connect. Links boven in het scherm zie je desondanks dat de wagen met internet is verbonden en het icoon van de hoofdgebruiker staat er gewoon. Maar omdat het scherm aanmelden voor We connect zichtbaar is kan je niet in het thuisscherm met overige instellingen zoals radio en navigatie komen. Wanneer ik in het scherm mijn emailadres en password invoer komt na enige tijd de melding: kan wageninstellingen niet laden. Terwijl ik zeker weet dat het password correct is.
De enige manier om het scherm weg te krijgen is om in dat scherm te kiezen voor rijden zonder We connect.
Dan staan de instellingen op gastgebruiker zonder internet en dat is niet de bedoeling. Weet iemand een oplossing?
#2839645
Ik heb inmiddels zelf de oplossing gevonden. In een andere chat over een ander probleem werd voorgesteld het infotainmentsysteem uit te zetten en weer te starten. Dat had ik nog niet geprobeerd. Dit gedaan maar het We Connectscherm kwam weer tevoorschijn na enkele seconden. Weer het systeem uitgezet en weer aangezet en in de seconden voordat het We Connect weer zou komen snel in het thuisscherm op een tegel en willekeurig op navigatie geklikt. Toen weer op de thuisknop en nu bleef het gewraakte WC scherm weg :-)
#2839786
Nee, meestal heb ik mijn smartphone nog geeneens bij me.
Vanmorgen werd ik gebeld door VW. Die dame vertelde me dat ze vanuit de fabriek zagen dat er een waarschuwingslampje brandt in mijn auto, ze kon niet vertellen waarvoor. Ook vertelde ze mij dat er twee terugroepacties open staan. Daar ga ik een afspraak voor maken. Dan is het probleem denk ik opgelost.
#2839789
... de terugroepacties zullen niet voor het "niet functioneren" van we-connect zijn... ze roepen auto's alleen terug voor zaken die noodzakelijk zijn of gevaarlijk... Vreemd vind ik het dat ze wel weten dat er een waarschuwingslampje brand, maar niet waarvoor, belachelijk dat je dealer je niet zelf benaderd heeft in betrekking tot de terugroep-acties... ach, de poen is binnen dus waarom stukje service bieden.
#2839792
Ik zou als eerste eens naar de dealer gaan en de nieuwste software laten installeren en wel de 1896/1898 want die is flink verouderd en zit vol bugs.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]