VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2788923
Goededag alle,

Ik hoop op het forum tot een oplossingen te komen voor mij onbekende storing in Passat 1.9 tdi uit
2006. We ik merk is dat tijdens het rijden de auto inhoud onder de 100 km per uur. Soms een keer soms vaker. Het lijkt net of die stopt met rijden . Ook als je door een bocht gaat of dan lijkt ik iets in te houden. We hebben de volgende dingen al vervangen.

1. D Riem + waterpomp
2. Tempratuurmeter
3. LMM
4. Luchtfilter
5. Dieselfilter
6. EGR

Auto is uit gelezen alle waarde lijken goed te zijn wijkt niet af . Wel is merkbaar dat een kleine spelling zit in de massavlieg wiel maar is echt net aan het begin. Nu lees ik veel hier maar echt de vinger kan ik er niet opleggen. Welke optie heb ik nog om uit zoeken wat het is.

Dit zijn de relais die erin zitten zou het relais 460 kunnen zijn.

Gr richard
Bijlagen:
20170705_084556.jpg
20170705_084556.jpg (4.89 MiB) 2705 keer bekeken
20170705_084438.jpg
20170705_084438.jpg (3.7 MiB) 2705 keer bekeken
#2789580
Ik zou niet weten waarom de turbo dit probleem zou moeten veroorzaken. Lijkt mij een beetje voorbarig om nu al te concluderen.

Speling op het vliegwiel zal eerder voor bijgeluiden en extra motortrillingen zorgen.

Ik kan mezelf nu even geen oorzaken bedenken die voor de hand liggen. Dit zou voor mij ook een zoekklus worden.

Als je denkt dat de EGR de oorzaak is, dan kun je deze afkoppelen of afsluiten door een plaatje voor de EGR-leiding te zetten. Het motorstoringlampje kan dan gaan branden, maar je kunt wel controleren of het probleem van het inhouden daarmee verandert.
#2789590
MVW schreef:Ik zou niet weten waarom de turbo dit probleem zou moeten veroorzaken. Lijkt mij een beetje voorbarig om nu al te concluderen.

Speling op het vliegwiel zal eerder voor bijgeluiden en extra motortrillingen zorgen.

Ik kan mezelf nu even geen oorzaken bedenken die voor de hand liggen. Dit zou voor mij ook een zoekklus worden.

Als je denkt dat de EGR de oorzaak is, dan kun je deze afkoppelen of afsluiten door een plaatje voor de EGR-leiding te zetten. Het motorstoringlampje kan dan gaan branden, maar je kunt wel controleren of het probleem van het inhouden daarmee verandert.

Alles is zo beetje nu wel getest of gedaan.

1 EGR
2 Kabelboom vervangen
3 Tempratuurmeter vervangen
4 Pompverstuivers getest
5 Turbo gestest
6. LLM vervangen
7. Brandstof fliter
8. Luchtfliter



Massavliegwiel is getest door een vw expert geen noems waardig spelling. Dus ik weet het echt niet meer . Auto geeft geen fout codes dus zoeken naar een speld in een hooiberg.


Mocht iemand nog iets weten graag.
#2789591
Rijden met aangesloten computer; log maken of in ieder geval de live data van de sensoren en actuatoren bekijken. Welke waarde veranderd er als de storing zich voordoet?

Pompverstuiverbekabeling in orde? I.v.m. de ene keer wel storing en de andere keer geen storing.

Signaal dat af en toe wegvalt; van de krukaspositiesensor of iets dergelijks

Voeding / massa stekkerverbinding van de motor ECU, of een signaaldraad dat soms geen goed contact maakt met de ECU

Kortom, het kan echt van alles zijn. Dit is echt een zoekklus.
#2789600
MVW schreef:Rijden met aangesloten computer; log maken of in ieder geval de live data van de sensoren en actuatoren bekijken. Welke waarde veranderd er als de storing zich voordoet?

Pompverstuiverbekabeling in orde? I.v.m. de ene keer wel storing en de andere keer geen storing.

Signaal dat af en toe wegvalt; van de krukaspositiesensor of iets dergelijks

Voeding / massa stekkerverbinding van de motor ECU, of een signaaldraad dat soms geen goed contact maakt met de ECU

Kortom, het kan echt van alles zijn. Dit is echt een zoekklus.

Toch nog even verder gezocht als ik rij op me gaspedaal lijkt hij het alleen te doen. Dus op crusecontrole niet.
#2789617
Dan met de meetwaardeblokken of live data kijken naar de gaspedaalstanden tijdens het rijden. Maar als er een sensor in het gaspedaal defect is, zal er ook een storing op zijn geslagen. Maar je kunt het altijd controleren.

Hier op het forum blijft het altijd gissen. Nogmaals, het is echt zoekwerk en dingen uitsluiten. Pas dan kun je er iets over zeggen.
#2789625
MVW schreef:Dan met de meetwaardeblokken of live data kijken naar de gaspedaalstanden tijdens het rijden. Maar als er een sensor in het gaspedaal defect is, zal er ook een storing op zijn geslagen. Maar je kunt het altijd controleren.

Hier op het forum blijft het altijd gissen. Nogmaals, het is echt zoekwerk en dingen uitsluiten. Pas dan kun je er iets over zeggen.

Ja zoeken en gissen word ik moe van zelfde probleem gehad bij opel. Nu op advies van andere een VW gekocht maar nog nooit zoveel vage meldingen gehad als bij deze auto. Ik hoor altijd veel klagen over de franse maar de duitsers kunnen er ook wat van.
#2789765
Weer weer een stap verder als de lmm los is rijdt die redelijk. Nieuwe llm pierenburg erop weer een beetje last maar minder. Verder trekt de auto goed en rijdt ook redelijk. Lijkt te maken te hebben met de mening van brandstof. Wel is de distributieriem vervangen zou dat nog kunnen tandje verkeerd ???
#2789799
Denk dat je probleem ook wat lastiger is dan de reguliere problemen.. Wellicht is/had een tripje naar een vd sponsoren je meer direct tot een oplossing gebracht.

Distributie (of eigenlijk nokas) kan je idd "stellen" maar daar moet je wel enorm mee oppassen en is eigenlijk niet voor de leek.
#2789801
mano schreef:Denk dat je probleem ook wat lastiger is dan de reguliere problemen.. Wellicht is/had een tripje naar een vd sponsoren je meer direct tot een oplossing gebracht.

Distributie (of eigenlijk nokas) kan je idd "stellen" maar daar moet je wel enorm mee oppassen en is eigenlijk niet voor de leek.

Maar zou dit het probleem kunnen zijn. Wanr hij trekt wel normaal op en heeft het voornamelijk in ze vrij tussen de 800 em 1000 toeren
#2789806
MVW schreef:In het nokkenastandwiel zitten sleufgaten waarin je de positie van het tandwiel ten opzichten van de nokkenas kunt verdraaien. Maar een verkeerde timing betekent dat het probleem zich altijd voordoet, niet af en toe en de ene keer erger dan de andere keer.

Dankje voor het antwoord. Ik denk dat ik na de vakantie de egr maar een laat uitzetten.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]