VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814323
Hallo,
Autoscan gedaan met VCDS en meende stellig dat het gelogd was.
Toen in de longcode wat items proberen aan te passen, wat niet werkte.
Geprobeerd mbv de log de longcode terug te toveren, maar die was weg :GRR:
Dus nu werkt de verlichting niet meer zoals het moet.
In z’n achteruit gaat nu ook een drl rechts mee branden, de voetruimte verlichting brand niet meer continue, de centrale vergrendeling schakelt wel maar bij openen gaat de achterklep maar half van het slot en wil maar 1cm open. Houd ik de grendel onder spanning en druk ik weer op de AB open, dan gaat hij wel open, bij de rest van de deuren is het net of de sloten weinig stroom krijgen en maar half op slot gaan, dat is ook echt zo....
Al met al klopt het dus niet helemaal meer.
Nu dacht ik, als er nu hier op het forum iemand is die dezelfde golf VI 1.2 tsi van 2012 heeft met een 7 traps DSG automaat, Climate en cruise dan zou die in mijn beleving dezelfde longcoding moeten hebben toch ?
Ik heb dus ook automatische verlichting, mistlampen.

Niet geschoten is altijd mis dacht ik, dus als deze gedachte logisch is dan zou het mooi zijn als iemand mij die code zou kunnen doorgeven, dan kan ik proberen of dat dan werkt.
Overigens was het nog erger, ik had ineens helemaal geen verlichting meer, dus heb zelf alweer wat terug getoverd, maar niet zoals gewenst.
Wie kan mij hier meer over vertellen ?

Groetjes Jimmy
Gebruikersavatar
door DrEd
#2814326
Lastig......

Ook al even in het mapje "Debug" in VCDS gekeken? Daar kun je vaak een Codinglog.csv terugvinden met hopelijk je oude longcoding.
Gebruikersavatar
door bandenman
#2814328
De longcoding van hetzelfde type auto betekend helemaal niet dat ze hetzelfde zijn!
Iedere auto kan een eigen optielijst hebben en verschillen vaak onderling, wel zou je door het uitlezen van de gateway globaal zien welke opties er zijn en deze dan doorvoeren in de module waar je de codering van kwijt bent.
Mocht je er niet uitkomen kun je me altijd een pb sturen.
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814330
DrEd schreef:Lastig......

Ook al even in het mapje "Debug" in VCDS gekeken? Daar kun je vaak een Codinglog.csv terugvinden met hopelijk je oude longcoding.

Ja dat bestand bestaat wel, maar was in mijn geval dus ook leeg !!
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814331
bandenman schreef:De longcoding van hetzelfde type auto betekend helemaal niet dat ze hetzelfde zijn!
Iedere auto kan een eigen optielijst hebben en verschillen vaak onderling, wel zou je door het uitlezen van de gateway globaal zien welke opties er zijn en deze dan doorvoeren in de module waar je de codering van kwijt bent.
Mocht je er niet uitkomen kun je me altijd een pb sturen.
Oké, die kant zat ik ook al wat op te denken..... welke opties mijn golf heeft weet ik natuurlijk, en die vind ik ook weer terug in de autoscan.
Maar voorts moet ik bij de bytes de goede waardes weer in de bits invoeren..
Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop

Bedankt jullie tot zover :tu:
Gebruikersavatar
door Kevin2296
#2814350
Kijk eens op de site van Gerrit Speek (http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpa ... -5k52.html)
Hier staan aanpassingen die je kan doen op je Golf 6 en meestal met de "Long coding helper" zal het wel lukken om je opties weer goed te zetten.

Overigens leermomentje voor jou, maak altijd foto's voordat je iets aanpast. Dan kan je altijd terug.
Maar aan deze info heb je nu niet veel :mrgreen:
Hou ons maar op de hoogte!
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814353
Ben vanmiddag weer verder gegaan, maar het lukt nog steeds niet.
Heb wel een vastgelegde longcode die ik telkens weer gebruik om alles weer zo in te stellen dat het weer een beetje werkt, maar nu gaat de achterklep ook al half los als ik de deuren open maak met de AB.
Komt best precies, en met de longcode helper kom ik toch dingen tegen waarvan ik denk, moet dit wel of niet aangevinkt worden.

Hebben de bytes bij elke golf VI dezelfde aanvinkopties ?
Gebruikersavatar
door Kevin2296
#2814356
veldtj schreef:Ben vanmiddag weer verder gegaan, maar het lukt nog steeds niet.
Heb wel een vastgelegde longcode die ik telkens weer gebruik om alles weer zo in te stellen dat het weer een beetje werkt, maar nu gaat de achterklep ook al half los als ik de deuren open maak met de AB.
Komt best precies, en met de longcode helper kom ik toch dingen tegen waarvan ik denk, moet dit wel of niet aangevinkt worden.

Hebben de bytes bij elke golf VI dezelfde aanvinkopties ?
Je zult de opties zien, die bij jou module mogelijk zijn.

Eigenlijk zou ik zeggen, schrijf de code op die je nu hebt en ga een beetje uitproberen welke configuratie bij jou werkt.
Hier trouwens nogmeer opties: MK6 Forum
Het motto, het werkt toch al niet meer zo goed, kan alleen maar beter worden toch? :mrgreen:

Misschien handig om je huidige autoscan hier te plaatsen, dan kunnen we hier bekijken waar de fout? zit, of in ieder geval meedenken :tu:
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814357
Dank je voor de optie, daar heb ik mij ook gelijk bij geregistreerd
De code had ik al vastgelegd, en vanuit daar ben ik ook al aan het uitproberen...

Nogmaals bedankt, ik houd jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814471
Heb het nu zover voor elkaar dat ik de centrale vergrendeling weer met de AB kan bedienen, alleen gaat de achterklep nog niet gelijk los/vast met de deuren, met de middelste knop op de sleutel gaat de klep wel los.
Ruitenwissers voor doen het ook weer, achter nog niet.
DRL rechts gaat nog steeds aan als ik de achteruit inschakel.
Instrumenten verlichting doet niet meer mee.
Maar ik heb voor en achter verlichting, ruitenwissers voor, en hij kan op slot....dus kan de auto gebruiken.

Nu nog overal de juiste codes erbij zoeken...
Gebruikersavatar
door DrEd
#2814475
Ik zou eens rond gaan neuzen op het ross-tech forum. Giga veel informatie, en je vragen kan je daar ook stellen. Aangezien daar de programmeertechneuten zitten zal je ook sneller aan de standaard instelling van je auto kunnen komen.
Gebruikersavatar
door Antera
#2814694
Chinese kabel gebruikt? dat kan goed de oorzaak zijn die zetten de boel wel eens op zijn kop en dan word het puzzelen. Ik wil ervoor naar je kijken heb wel wat logs maar moet weten welke module erin zit en kijken welke opties enz want elke auto is anders.

Hoor het wel mocht het nodig zijn via whatsapp of telefoon
Gebruikersavatar
door Johan
#2814737
Ik zou even met een originele Ross-tech kabel in de longcoding kijken, als je een china kabel gebruikt hangen waarschijnlijk onjuiste beschrijvingen achter een groot aantal bits en wijzig je nu elke keer verkeerde dingen..
Gebruikersavatar
door veldtj
#2814763
swinz schreef:Ik zou even met een originele Ross-tech kabel in de longcoding kijken, als je een china kabel gebruikt hangen waarschijnlijk onjuiste beschrijvingen achter een groot aantal bits en wijzig je nu elke keer verkeerde dingen..
Exact, dus in het kader van december cadeaumaand mijzelf maar getrakteerd op de zeer gewilde en enorm prijzige originele Ross-Tech ongelimiteerde vagcom HEX-V2 kabel.
Mijzelf ook op dat forum aangemeld en de kabel geregistreerd...
Dus als ik nu even tijd heb ga ik weer los.
Ik houd jullie op de hoogte :tu:
Laatst gewijzigd door veldtj op 05 dec 2018 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]