VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
#2724225
Betreft:
Beetle, 2.3 5V 170 pk, bj 2002.
Onlangs gekocht voor mijn dochter (1e auto :-()
Probleem: komt moeilijk uit de 4e versnelling bij rijden. Helemaal niet bij stilstand.
Olie versnellingsbak is onlangs ververst. Kleine verbetering.
Kan oorzaak kabelafstelling zijn?
Wat is de oplossing?
Bak reviseren?
Andere bak er achter? Risico is dat deze vanwege ouderdom ook mankementen vertoont na enige tijd.
Wat kost zoiets?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
#2724237
Probleem zal in de bak zelf zitten, als het de afstelling van de kabels is, dan is het niet alleen de 4 die slecht wil.

Ik weet niet wat hij gelopen heeft, maar als de bak toch eraf gaat zou ik meteen even overwegen om de distributie ketting mee te nemen, dat is ook een zwak punt bij die motoren, gezien de bak toch erachter weg gaat, is het niet heel veel meer werk.
#2724247
Bedankt voor de snelle en waardevolle reactie.

Hij heeft 186K gelopen.
hmmm...garage zei dat ie door de ketting qua distributieriem onderhoudsvrij was.
Kun je wat meer hierover vertellen?
Wat is het probleem precies bij de ketting? Rekt die op of breekt die makkelijk??
#2724349
Nou, persoonlijk gezegd denk ik dat je dan even bij een andere garage moet informeren..

Normaal zou je zeggen dat een ketting onderhoudsvrij is, maar helaas is dat niet altijd het geval, het probleem in de meeste gevallen is dat de geleiders kapot gaan, en dan gaan ze ratelen, bij de nieuwere motor, dus ook de 170pk, geeft hij op den duur de storing : nokkenas / krukas timing buiten specificatie, dit betekend dan dat de timing verlopen is door bovenstaande, of rek in de ketting.

Die probleem hebben ze allemaal, of je nu een V5 10V of 20V hebt, een VR6, een V6 2.8 of 3.2, allemaal dezelfde waardeloze onzin..

Zelfs de nieuwe motoren, o.a. de TSI lopen nog steeds met hetzelfde probleem, bij vw gewoon omzet, en waardeloos dat hier nooit wat mee gedaan is geworden.

Kijk, als je de bak eraf hebt, is de meerwaarde voor de ketting een paar uren extra, dit betaal je uiteraard, maar doe je niks en gaat er naderhand iets mis, dan moet die hele bak weer eraf, en dan betaal je de uren gewoon dubbel.

Hetzelfde geld voor de koppeling, is die ver heen, vervang hem dan maar.

Gr Stefan
#2724365
Stefan,
Wederom bedankt. Helder en logisch verhaal.
Ik ga morgen eerst met de Beetle naar een expert. Die meldde vandaag dat de oorzaak ook nog buiten de bak kon liggen. Moest ie wel ff in de auto rijden om het definitief te kunnen vaststellen .

Ik zal proberen de ontwikkelingen/oplossingen te posten hier.
Als we failliet zijn (versnellingsbak, ketting, koppeling,....pff ) dan post de curator wel. ;)
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]