VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2560147
ik was in de veronderstelling dat je bij de VR6 de ABS wel kon uit lezen, lampje brand bij mij namelijk.

sensor LV heeft eens een tik gehad dus die is wel vervangen want zag er niet jofel uit. Helaas geen oplossing voor het brandende ABS lampje.

Nu zei de garagehouder dat hij de abs niet kon uitlezen want kon er niet in want auto zou te oud zijn? is dat idd omdat het systeem te oud is of wellicht juist omdat zijn apparatuur "te nieuw" is en dit niet meer ondersteund?

Dan weet ik ik elk dat ik het zinvol ergens anders even kan laten proberen of dat dit dus geen zin heeft.

b.v.d.
#2560152
Golf3 vr6 kan je gewoon uitlezen naar mijn weten. Misschien zat het in de test apparatuur van de bewuste garage. Even andere proberen, kijken of er iemand in de buurt is met uitlees apparatuur hier op het forum of even langs de dealer...
#2560168
Het gaat dus ècht om een gevalletje kan het nu wèl of niet?

Corrado heeft geen storingsgeheugen dus het zou dan een acute fout moeten betreffen, correct? Tenminste in die veronderstelling ben (was?) ik. ABS begint pas te werken bij 30km/h ofzo dacht ik, dus een aantal mogelijke problemen zouden sowieso bij stilstand niet boven water komen, of is dat een onjuiste aanname?

m.v.g.
#2560328
konden bij de garage iig domweg uberhaupt niet in de abs komen met hun vagcom, lelijk is dat. Had (heb) nog hoop dat het misschien stiekem toch wel uit te lezen zou zijn maar lijkt er op dat dit toch niet zo gaat zijn.

Lijkt dat het dus toch middels knippercodes moet gaan gebeuren :?
door apoc
#2560433
wit zwarte aansluiting onder kapje v/d versnellingspook en had daar wel een verloopje voor (heb ik zelf overigens ook)

wat de 'KL0TERIJ' is, VW dealer vraagt 39 euro voor uitlezen maar als die ook tot dezelfde ondekking komt ,,alles uit te lezen behalve de ABS'' dan is dat toch jammer geld zeg maar (puur om het principe).
door Fritsdeblitz
#2560442
apoc schreef:wit zwarte aansluiting onder kapje v/d versnellingspook en had daar wel een verloopje voor (heb ik zelf overigens ook)

wat de 'KL0TERIJ' is, VW dealer vraagt 39 euro voor uitlezen maar als die ook tot dezelfde ondekking komt ,,alles uit te lezen behalve de ABS'' dan is dat toch jammer geld zeg maar (puur om het principe).
Zeker als je voor 15 euro een kabel koopt waar het ook mee kan :SCRATCH: :lol:
Gebruikersavatar
door JochemV
#2560448
apoc schreef:wit zwarte aansluiting onder kapje v/d versnellingspook en had daar wel een verloopje voor (heb ik zelf overigens ook)

wat de 'KL0TERIJ' is, VW dealer vraagt 39 euro voor uitlezen maar als die ook tot dezelfde ondekking komt ,,alles uit te lezen behalve de ABS'' dan is dat toch jammer geld zeg maar (puur om het principe).
Verschilt heel erg per dealer, hier wordt iets meer gerekend maar als er niet uitgelezen kan worden hoef je ook niet te betalen, lijkt me logisch.
#2560693
via een andere (service)medewerker wèl kunnen overleggen dat een checkup niks kost, dus inderdaad geen signaal geen kosten, daar kan ik natuurlijk wel mee leven. Betalen prima maar niet voor zo weinig inspanning zonder resultaat natuurlijk.
#2560694
Heb je een zwart en witte 2 polige stekker onder de pook ? Of heb je nog een 3e stekker er hangen ? In het laatste geval is die laatste voor de ABS! Heb je er enkel 2, dan moet hij gewoon met Vagcom uit te lezen zijn.

Als je er niet inkomt, kan ook de ABS ecu kapot zijn.
#2789364
Bij mijn Corrado VR6 is de ABS-computer alleen via de knippercode uit te lezen. Wanneer het uitleesapparaat aan de witte en zwarte stekker wordt aangesloten en je zet hem op contact, gaat het ABS-lampje knipperen. Hij blijft dit herhalen, zodat je door goed te kijken naar het knipperen kunt zien wat er wordt gemeld.
Bij Hans Weijs ook wel eens laten uitlezen en daar hadden ze een speciaal uitleesapparaat dat de knippercodes gelijk vertaalde. Kostte toen € 25, dus € 39 vind ik nogal een flinke prijs.
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]