- 15 sep 2022 21:11
#2838889
Beste,
Rijd al een tijdje rond met brandstofdruk problemen met mijn Golf 5 GTI. Na ondertussen al van alles te hebben vervangen blijft de storingscode P0087 (brandstofdruk te laag) maar terug komen (het motorstoringslampje brandt niet). Wat ik zelf merk en me enorm aan stoor is dat de auto wanneer het brandstofniveau onder de 1/4 komt de auto kan gaan schokken en afslaan (start wel weer altijd en draait dan stationair netjes), ook kan de auto gaan schokken als ik behoorlijk fanatiek een bocht neem (bij het opnieuw vermogen opbouwen, wanneer het ESP even in werking heeft getreden). Ik weet nu even niet meer wat ik nog kan testen of de oorzaak zou kunnen zijn. Brandstofdruk verschillende keren gemeten en deze lijkt goed (tussen 4 en 5 bar). Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip.
Hieronder een opsomming van wat er allemaal is vervangen de afgelopen 1,5 jaar (ook i.v.m. andere storingen)
- Lagedrukpomp (in de tank)
- Brandstofpomp module (aansturing)
- Brandstoffilter
- Brandstofpomp relais
- Verstuivers alle 4 vervangen (i.v.m. cilinderoverslag destijds)
- Inlaatkleppen gereinigd
- Nokkenasvolger van de hogedrukpomp (onderhoud)
- EVAP (regelklepje voor koolstoffilter)
Rijd al een tijdje rond met brandstofdruk problemen met mijn Golf 5 GTI. Na ondertussen al van alles te hebben vervangen blijft de storingscode P0087 (brandstofdruk te laag) maar terug komen (het motorstoringslampje brandt niet). Wat ik zelf merk en me enorm aan stoor is dat de auto wanneer het brandstofniveau onder de 1/4 komt de auto kan gaan schokken en afslaan (start wel weer altijd en draait dan stationair netjes), ook kan de auto gaan schokken als ik behoorlijk fanatiek een bocht neem (bij het opnieuw vermogen opbouwen, wanneer het ESP even in werking heeft getreden). Ik weet nu even niet meer wat ik nog kan testen of de oorzaak zou kunnen zijn. Brandstofdruk verschillende keren gemeten en deze lijkt goed (tussen 4 en 5 bar). Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip.
Hieronder een opsomming van wat er allemaal is vervangen de afgelopen 1,5 jaar (ook i.v.m. andere storingen)
- Lagedrukpomp (in de tank)
- Brandstofpomp module (aansturing)
- Brandstoffilter
- Brandstofpomp relais
- Verstuivers alle 4 vervangen (i.v.m. cilinderoverslag destijds)
- Inlaatkleppen gereinigd
- Nokkenasvolger van de hogedrukpomp (onderhoud)
- EVAP (regelklepje voor koolstoffilter)
Daily: Golf V GTI 6-bak
http://www.vwforum.nl/nieuwe-daily-golf ... red-205118
Hobby: Golf II 1.9 TD automaat
http://www.vwforum.nl/golf-2-diesel-automaat-204678
http://www.vwforum.nl/nieuwe-daily-golf ... red-205118
Hobby: Golf II 1.9 TD automaat
http://www.vwforum.nl/golf-2-diesel-automaat-204678