VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat
  • Gebruikersavatar
door Assassin
#1733629
* Wijzig bericht
* Meld dit bericht
* Antwoord met een citaat

1.8 benzine loopt beetje hoog..

Berichtdoor Assassin » 15-apr-11, 11:44
Mijn Seat Toledo 1.8i (uit 1995) benzinemotortje loopt te hoog stationair, en als ik gas geef en loslaat (of overschakel) dan blijft ie rond de 1800 toeren hangen...

Ik heb de gaskabel gecontroleerd, deze staat niet onder spanning.

Heb net de carburateurflens (050 129 761 H) vervangen, omdat ie valse lucht zoog.

Kan het zijn dat ie nu nog ergens anders valse lucht zuigt, en daardoor zo hoog loopt, of moet ik mn carburateur even nakijken of anders afstellen, en zo ja, hoe moet dat? Denk zelf dat ie gewoon te veel lucht krijgt.


edit, zit er ergens een stationairschroef op dat ding? :P


Nieuw probleem.. Stationair loopt ie nu mooi (zo'n 850 rpm..

Als ik het gaspedaal heeeel licht aanraak, schiet ie omhoog naar 1600-1900 rpm, met zo'n droog geluid alsof de carb geen benzine maar alleen lucht geeft..

Heel vreemd..
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1733672
Klinkt inderdaad als een te arm mengsel, is de dikke slang van de rembekrachtiger nergens kapot ?

Als je gas geeft, reageerd hij dan nog goed, omdat je praat over een 'droog geluid' want dat geluid kan ik namelijk niet :mrgreen:
door Assassin
#1733708
Ja op gas geven reageert hij prima, maar als je loslaat dan blijft ie heel even hangen..

Heb inderdaad de vacuumslang nagekeken, die was enigszins gescheurd. Heb hem afgesneden en opnieuw verbonden. Probleem blijft.
door Assassin
#1734193
De vacuumslang naar die grote zwarte trommel. Op die slang zit zo'n one-way valve volgens mij..

Die is nu volgens mij goed.

Wat loopt er nog meer dan voor vacuumslang?

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]