VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jonathan1993
#2697412
Hallo,

Ik heb een Audi A3 2.0 tdi quattro 8p.

Heb al een tijdje het probleem dat als je koppeling intrap (veel bij hoge toeren) dat het gas even doorschiet omhoog.

Nu is de audi laatst gechipt bij JD Engineering van 170pk naar 200pk en hij doet het nu wel heel extreem.

Bij garage geweest, zij hebben koppelingscilinder vervangen maar het probleem is nog niet weg.

Iemand een idee waar dit vandaan komt? Defecte hallgever heb ik ook al gehoord?

Alvast bedankt!

Groetjes Jonathan
Gebruikersavatar
door VWVENTOGT
#2697561
Misschien ziet hij de schakelaar bij het koppelingspedaal niet. Heb dit op het werk eens gehad met een A4. Je trapt dan de koppeling in maar de motor herkent dit niet en blijft gewoon "gas" geven. waardoor de toeren omhoog schieten. Als ik me niet vergis zit er een schakelaar bij je koppelingspedaal( ongeveer dezelfde als bij je rempedaal).
Gebruikersavatar
door VWVENTOGT
#2697652
Toch heb ik bij die klant hetzelfde probleem gehad. Toeren lopen even op bij overschakelen. En deze is tegenwoordig volgens mij niet alleen voor de cruise control. Correct me if i'm wrong. Maar niet geschoten is altijd mis toch. Je kan hem inderdaad snel controleren in de MWB.
Gebruikersavatar
door VWVENTOGT
#2697653
Toch heb ik bij die klant hetzelfde probleem gehad. Toeren lopen even op bij overschakelen. En deze is tegenwoordig volgens mij niet alleen voor de cruise control. Correct me if i'm wrong. Maar niet geschoten is altijd mis toch. Je kan hem inderdaad snel controleren in de MWB.
#2705809
Hartelijk voor jullie reacties!

Deze schakelaar is laatst vervangen, ook de koppelingsclilinder.

Dit helpt beide niets.
Nu hebben ze bij jd al aangegeven dat het roetfilter erg vol zit, hij regenereert ook iedere dag wel een keer. Vanochten ging het mitorlampje ook branden en loopt de motor onregelmatig bij gas geven.

Kan het niet allemaal te maken hebben met het roetfilter?

Groeten en alvast bedankt!
VW Arteon DSG in noodprogramma

Kenners die mij hierbij wat informatie over kunnen[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]