VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door d1on1995
#2680225
Hallo,

Ik heb maandag een a3 1.8 5v turbo opgehaald die is gechipt naar 194pk.

Ik heb toch even de auto laten nakijken gister.
de monteur die een stukje in de auto reed had het erover dat de koppeling slecht was..

Zelf heb ik wel gemerkt dat de auto zwaarder in de 1 en de 3 schakeld en kraakt als ik naar de achteruit schakel.
hij adviseerde een nieuwe koppelingsset.

Van iemand anders hoorde ik dat ik beter de hele bak kon vervangen..

Iemand die hiermee kan helpen?

Gr Dion
door d1on1995
#2680229
Oke.. dat dacht ik dus ook..

Die kerel kwam met dit verhaal:
Meestal bij die type a3's is het zo dat de koppeling kapot gaat en daarna direct de bak er achteraan..
hoe en wat weet ik niet precies maar dit was zijn verhaal.

Ik denk zelf dat ik gewoon een nieuwe koppelingsset met dubbel massa vliegwiel erin moet laten zetten dat het dan opgelost moet zijn.

Het is in principe een strakke auto van 97' met volledig leer ed. Alle onderhoudsbeurten gehad en distributie vervangen op 159.000.

Ik had eigelijk niet verwacht dat er een nieuwe koppeling in moest dus vroeg mij ook af wat ik hier ongeveer voor kwijt mag zijn als ik niet te veel betaal.

Gr
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2680233
Dat is gewoon onzin wat die vent zegt, als het gebeurt is het toeval, maar in de regel vervang je niet zomaar klakkeloos alles..

Koppeling kun je ook ombouwen naar enkel vliegwiel, voor goed spul en prijzen moet je eens bij Bauke op de site kijken, boelm.nl

Die optie is een stuk goedkoper dan een nieuwe originele set met 2-massa..
Gebruikersavatar
door Antera
#2680526
IK zou hem ombouwen naar vast vliegwiel vandaag ook weer gedaan en die klant is weer zeer blij.,

Kosten voor de koppelingsset is € 449 en montage kan ik doen voor de prijs van € 125

Mocht je meer interesse hebben hoor ik het wel via info @ lowering.nl of whatsapp
Gebruikersavatar
door polocruiser
#2680530
Mijn zoon heeft een zelfde Audi ook uit 97 en had het zelfde heuvel, hier bij de plaatselijke garage is de olie ververst en schakelt nu weer goed.
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]