VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door Mdane92
#2821384
Goedenavond!

Zal me even voorstellen ben namelijk nieuw hier op het forum.

Mike, 27 jaar oud woon in bergen op zoom. Voorheen een golf 4 gehad, daarna 3 jaar motor gereden en sinds een maand motor verkocht en een mooie golf 5 gekocht. Vrouw rijd in een polo 2007.

Mijn vraag:

Waar ik al snel achter kwam, maar niet kan achterhalen is dat is boven de 90km/h windgeruis heb. Het lijkt te komen van de deur (volgens mij beide kanten).

Graag wil ik weten of jullie ook hiervan last hebben? Misschien is het een bekend "probleem" bij deze auto's.

Ik hoor het graag van jullie.

Mvg Mike
Gebruikersavatar
door MVW
#2821397
Windgeruis kan ontstaan door rubbers die niet meer goed sluiten, een luchtspleet onder/boven/naast de spiegelkap, luchtspleten tussen de motorkap en koplampen, noem het maar op. Heeft de auto ooit schade gehad? Zijn er opvallende dingen als een portier die niet goed is afgesteld (niet in één lijn met het achterscherm of achterportier ligt als deze is gesloten) etc.?

Om erachter te komen waar het windgeruis door wordt veroorzaakt, kun je met schilderstape alle kieren één voor één afplakken en rijden. Het kost even wat tijd, maar je gaat het probleem zo wel vinden :tu:
door Mdane92
#2821404
Bedankt voor de tip dit kan ik zeker is gaan proberen! Als de radio aanstaat valt het wel mee maar ik vroeg me af of meerdere mensen dit probleem hebben met een golf 5. Ik heb wel gezien dat links onder van het portier een bepaald deukje zit niet groot hoor, voor de rest geen schade denk spleten zien er gelijk uit en rubbers zijn nog netjes.

Ik zie wel als ik m'n portier open een draadgat zitten die tegen de rubbers aankomt van het portier kan niet echt begrijpen waarom dit is. Hier kan ik wel is een foto van maken dan heb je er een beeld bij.

Mvg
door Mdane92
#2821420
IMG_20190928_142800.jpg
IMG_20190928_142800.jpg (4.87 MiB) 831 keer bekeken
Enig idee wat dit is en hoort hier misschien iets in te zitten?

Mvg
door Mdane92
#2821635
Het lijkt toch aan beide kanten hoorbaar. Het lijkt eigenlijk niet de deur te zijn maar misschien de kunststof strips op de voorzijde van ruit, of misschien wel de spiegels?
door Mdane92
#2822329
Helaas weinig reacties en hulp via dit topic maar ik heb het geruis ontdekt! Het leek van m'n voorruit en soms zijruit vandaan te komen.. Vanaf de bijrijdersstoel leek het geluid ook aan de bestuurderskant vandaan te komen... Een hoop afgeplakt en rondjes gereden maar te vergeefs... Als laatste de antenne (lange variant) eraf gehaald en gaan rijden en ja hoor... Geen geruis meer! Ik vind het raar want de antenne zit achterop maar toch veroorzaakt dit de ruis! Ik was al gaan informeren voor een nieuwe voorruit aangezien je dit ook vaak leest en daar leek het ook op!! Mochten mensen hier ook last van hebben demonteer je antenne is ookal denk je dat dit niet het probleem is!!

Mvg!
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]