VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ejay
#2819169
Sinds vorige week een 83er GTI gekocht, die koud zeer slecht start. Mijn broertje heeft toen de koudstart verstuiver en de sensor tussen de 3e en 4e cilinder vervangen omdat de verstuiver niet verstoof maar een straaltje spoot. Hij heeft daarop 3 dagen uitstekend gelopen en gestart. Gisteren ben ik bezig geweest met de zekeringenkast en nu start hij weer zeer slecht koud; warm in 1 keer.

Ik heb de koude start verstuiver eruit gehaald en hij vernevelt totaal geen benzine; hij is kurkdroog, er komt totaal geen benzine uit. Als ik de wagen start, staat er wel volle druk op de benzineleiding naar de verstuiver toe. Ook hoor ik hem niet meer klikken, als de motor gestart wordt.

De koudestart sensor is ook vervangen en ook weer getest: deze werkt naar behoren, evenals de oude dus daar ligt het ook niet aan.

Heb ik tijdens het rommelen in de zekeringenkast iets met een relais geraakt? Ik neem aan dat de verstuiver relais gestuurd is, zodra de startmotor ronddraait dat ook de verstuiver een signaal krijgt...klopt dit?

Of kan het nog iets anders zijn? Zet ik spanning op de losse verstuiver, dan klikt hij, maar via de stekker niet, dus hij wordt niet aangestuurd...
#2821037
Probleem opgelost (al hele tijd geleden!).
#2821053
TouranTFSI schreef:En ter info voor anderen; wat was het?
Lang verhaal, maar uiteindelijk door veel doormeten kwam ik erachter dat de koudestart verstuiver niet helemaal open ging: hij kreeg 11.4 volt tijdens de start. Op draad 26 zat zowel de koudestartverstuiver als de startmotor; door corrosie aan de plus vd startmotor trok deze bijna alle stroom weg, waardoor de verstuiver niet goed werkte. De aansluiting schoon gemaakt en alles werkte weer 100%.

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]